Süper besin sarımsak! Aç karnına 1 diş çiğ sarımsak yutmanın faydaları

Süper besin sarımsak! Aç karnına 1 diş çiğ sarımsak yutmanın faydaları

Doğal antibiyotik olan sarımsağın faydaları saymakla bitmez. Fakat tüm faydalarına karşı bazı insanlar sarımsağın kokusundan rahatsız olduğu için kullanmaktan çekinir. Peki sarımsağı yutmak iyi bir alternatif olabilir mi? Çiğ sarımsağın faydaları nelerdir? Sarımsak tüketiminde kimler daha dikkatli olmalı? Bu yazımızda tüm sorularınıza cevap bulacaksınız. Buyrun süper besin sarımsağın faydalarına...

Yoğun aromalı bir lezzet olan sarımsak, neredeyse tüm dünya mutfaklarında kullanılır. Lezzetinin yanı sıra insan sağlığı açısından da pek çok faydası vardır. 

Düzenli olarak sarımsak tüketiminin kalp hastalığı, felç, kanser ve enfeksiyonlar dahil olmak üzere dünya çapında dört ana ölüm nedenini azalttığını biliyor muydunuz?

Sarımsak nedir?

Allium sativum, frenk soğanı, pırasa, soğan ve yeşil soğan içeren bir ampul biçimli bitki sınıfı olan amaryllis ailesinin (Amaryllidaceae) çok yıllık bir bitkisidir.

Sarımsak, toprağın altında ampul şeklinde büyür. Bu ampul, kökleri aşağıya doğru uzanırken üstten çıkan uzun yeşil sürgünlere sahiptir.

Sarımsak bitkisi Orta Asya'ya özgüdür ancak İtalya'da ve Güney Fransa'da yabani olarak yetişir. Bitkinin soğanı, hepimizin sebze olarak bildiği şeydir.

Çiğ Sarımsağın Besin Değeri

Çiğ sarımsak alil propil disülfür, dialil disülfür ve dialil trisülfür içeren yaklaşık yüzde 0.1 uçucu yağ içerir.

Bir diş sarımsak (yaklaşık üç gram) çiğ sarımsak;

  • 4,5 kalori
  • 1 gram karbonhidrat
  • 0.2 gram protein
  • 0.1 gram lif
  • 0.1 miligram manganez (Günlük alınması gereken değerin %3'ü)
  • 0.9 miligram C vitamini (Günlük alınması gereken değerin %2'si)
  • 5,4 miligram kalsiyum (Günlük alınması gereken değerin %1'i)
  • 0.4 mikrogram selenyum (Günlük alınması gereken değerin %1'i)

Bununla birlikte kükürt bileşikleri olan alliin ve allisin içerir. 

Bilim adamları, bu kükürt bileşiklerinin kanser ve kardiyovasküler hastalıklar gibi kronik ve ölümcül hastalıkları önleme ve tedavi etmede etkili olduğunu söylüyorlar.

Çiğ Sarımsağın Sağlığa Faydaları

Çiğ sarımsak kötü bakteri, maya ve parazitleri ortadan kaldırmakla kalmaz, aynı zamanda kan şekeri seviyelerini düzenlemeye, yağ yakımını artırmaya, açlık hissini azaltmaya, kolesterolü düşürmeye, artritik ağrıyı azaltmaya ve azaltmaya yardımcı olur.

Besin gücü merkezi

Çiğ sarımsağın bir faydası, B6 vitamini, manganez, selenyum, c vitamini, demir, potasyum ve bakır gibi vitamin ve minerallerle dolu olmasıdır. Özellikle B6 vitamini ve magnezyum, ruh sağlığı açısından oldukça önemlidir.

Sağlıklı bir bağışıklık sistemini destekler

Çiğ sarımsakta bulunan C vitamini bağışıklığı güçlendirir.

Antiinflamatuardır

Kanser hücrelerinin büyüme oranını yavaşlatan antienflamatuvar, kanserle savaşan bir bileşik olan allil sülfitler içerir. 

Karaciğeriniz için iyidir

Araştırmalar, karaciğeri bazı toksinlerden koruyabildiğini ve kan şekeri seviyelerini düşürmeye yardımcı olabileceğini göstermiştir. Bu, vücudunuzun toksinleri daha verimli bir şekilde atmasına yardımcı olur.

Kalp Hastalığı

Sarımsaktaki en şaşırtıcı özellik, arterlerdeki plak birikimini ortadan kaldırarak erken kalp hastalıklarını tersine çevirmeye yardımcı olmasıdır. 

Sarımsağı nerelerde kullanabilirim?

Bir diş sarımsağı ezip direk salatalarınıza ekleyebilirsiniz.Özellikle balığın yanına sarımsaklı roka salatasını mutlaka deneyin.

Kahvaltılarınız için sarımsaklı ekmekler yapabilirsiniz.

Sarımsak yoğurtla çok iyi uyum sağlar. Sarımsaklı yoğurt neredeyse çoğu yemeğe yakışır. Cacık, haydari gibi mezelerde de kullanabilirsiniz.

Sarımsak, mikrobiyal özellikler açısından en iyi çiğ olarak kullanılsa da pişmiş sarımsak da oldukça faydalıdır. Sotelenmiş, kavrulmuş veya fırınlanmış tariflere sarımsak ekleyebilirsiniz. Salata sosu, turşusu, domates sosu, çorba veya güveç içine biraz çiğ sarımsak ilave edebilirsiniz. Neredeyse tüm yemeklerde pişirme aşamasında sarımsak koyarak yemekleri lezzetlendirerek daha sağlıklı yemekler hazırlayabilirsiniz.

Çiğ Sarımsağı Yutmanın Faydaları

  • Sarımsak doğal bir antibiyotik olup, vücudun ihtiyaç duyduğu tüm vitamin ve mineralleri sağlayarak vücut direncini arttırır.
  • Soğuk algınlığı , grip gibi hastalıklara karşı koruma sağlar.
  • Çiğ sarımsak yutmak yorgunluğa iyi gelir ve yüksek enerji verir.
  • Hazmı kolaylaştırır, bağırsakları çalıştırır.
  • Daha pürüzsüz ve canlı cilde sahip olmanızı sağlar.
  • Bağırsaktaki parazitleri yok eder.
  • Kalp-damar sağlığını korur.
  • Kan şekerini düzenler.
  • Daha iyi nefes almanızı sağlar.
  • Saç dökülmesine karşı etkilidir.
  • Yağ yakımını artırır. Daha hızlı kilo vermenizi sağlar. 

Bu faydalarından yararlanmak için aç karnına bir yada iki diş sarımsağı bir bardak su ile yutun.

Çiğ Sarımsağı Yutmak Kimler İçin Uygun Değil

Bazı kişilerde çiğ sarımsak yutmak midede tahrişe ve yanmaya sebep olabilir. Eğer gastrit ve reflü probleminiz varsa doktorunuza danışın.

Eğer sarımsak yuttuktan sonra bulantı, ishal, kızarıklı, ağrı gibi şikayetleriniz oluşmuşşsa sarımsak yutmayı bırakın.

Çiğ sarımsak, antikoagülanlar, antiplatelet, hipoglisemik ve insülin gibi bazı ilaçlarla potansiyel olarak reaksiyona girebileceğinden, belirli ilaçları alan kişiler dikkatli davranmalıdır. Eğer başka ilaçlar kullanıyorsanız mutlaka doktorunuza danışın.

 

İlgili Haberler
En Yeniler