Pençesinde Kıvrandığınız Halsizlik ve Yorgunluk Yoksa Bir Hastalığın Habercisi mi? İşte Yorgunluğun Nedenleri

Pençesinde Kıvrandığınız Halsizlik ve Yorgunluk Yoksa Bir Hastalığın Habercisi mi? İşte Yorgunluğun Nedenleri

Hayatı zorlaştıran günümüzün en büyük sorunlarından biri şüphesiz yorgunluk ve halsizlik. Kime dokunsanız aynı sorundan müzdarip. Uzmanlar uyarıyor: Hayatınızı alt üst eden bir durum varsa ihmal etmeyin! Biz de uzmanları dinleyip sizin için yorgunluğun en yaygın nedenlerini araştırdık.

Kendinizi halsiz ve yorgun hissettiğiniz zamanlar artmaya mı başladı? Yanlız değilsiniz, son zamanlarda pek çok insan aynı dertten muzdarip. Ama durumu hafife de almamak lazım. Eğer yorgunluk, halsizlik hayatınızı gerçekten zorlaştırıyorsa "altta yatan nedeni" bulmak lazım, belki de bu belirtiler bir hastalığın habercisi. 

Gelin hep birlikte yorgunluğa neler sebep olabilir bir bakalım.

Anemi

Sürekli yorgunluk hissetmenin en yaygın tıbbi nedenlerinden biri demir eksikliği anemisidir. Demir eksikliğinden dolayı kansızlığınız varsa et, fasulye, patates, brokoli, fındık gibi demir bakımından zengin yiyecekler yiyin. Eğer doğru dozu belirlemek için demir takviyesine ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız doktorunuza mutlaka danışın.

 

Depresyon

Çağımızın hastalıklarından biri.. Üzüntü ve kaygıya neden olan, ancak aynı zamanda yorgunluk, uykusuzluk, ağrı ve sızılar gibi fiziksel semptomlarla da kendini gösteren ah bu depresyon!

Depresyonda olduğunuzu düşünüyorsanız mutlaka psikiyatri uzmanına gidin. Terapi size iyi gelecektir.

Huzursuz bacak sendromu

Ayaklarınızda veya bacaklarınızda karıncalanma hissedip ağrıyla gece uykusundan bile uyandığınız oldu mu? Ahh yaşayan bilir bu ağrıyı! işte malesef o gün, gün boyu yorgunluk ve halsizlik size eşlik edecektir.

Kaygı

Kaygılı hissetmek genellikle normaldir ama günlük yaşamınızı etkileyecek kadar güçlü ve kontrol edilemeyen bir durum varsa düzeltilmesi gerekir. Doktorlar bu durumu  genelleştirilmiş anksiyete bozukluğu (GAD) olarak da adlandırıyorlar. Erkeklerden çok kadınlarda daha yaygın görülen kaygı, kişiyi endişeli, huzursuz hissetmenin yanı sıra yorgunluğa da neden oluyor.

Hipotiroid

Tiroit bezinin az çalışmasına bağlı olarak karşımıza çıkan hipotiroid hastalığının en belirgin semptomu şüphesiz depresyon, halsizlik ve yorgunluk. 

Glandüler ateş

Glandüler ateş; yüksek ateş, boğaz ağrısı, şişmiş lef bezi ile birlikte görülen yaygın bir viral enfeksiyondur. Çocuklarda ve gençlerde daha çok görülen bu hastalık öpücük hastalığı olarak bilinir ve tükürükle bulaşır. Semptomlar, 4 ile 6 haftada geçer ancak yorgunluk bir kaç size eşlik eder.

Şeker hastalığı

Tip 1 ve tip 2 diyabetin ana semptomlarından biri çok yorgun hissetmektir. Fazla susama, sık idrara çıkma gibi sorunlarınız da varsa uzman hekime mutlaka danışın.

Kronik yorgunluk sendromu

Yeterince uyuduğuğunuz halde yataktan kalktığından bile kendinizi dinlenmiş hissetmiyorsanız, dikkat sorununuz varsa ve bu durum 6 aydır geçmiyorsa kronik yorgunluğun olabilir.

Çölyak hastalığı

Çölyak hastalığı, bağışıklık sisteminin glütene tepki vermesinden kaynaklanan bir hastalıktır. Bildiğiniz gibi gluten; buğday, arpa ve çavdarda bulunan bir proteindir ve makarna, ekmek, kekler ve tahıllar gibi bir çok yiyecekte bulunur.

Çölyak hastalığının semptomlarını yorgunluk, ishal, şişkinlik, anemi ve kilo kaybı olarak sıralayabiliriz.

 

Uyku apnesi

Uyku apnesi, uyku sırasında boğazınızın daralması veya kapanması ve tekrar tekrar nefesinizi kesmesi durumudur. Nefes almada zorluk çekiyorsanız, geceleri sık sık uyanıyorsanız ve ertesi gün halsiz bitkin oluyorsanız uyku apnesi yaşıyor olabilirsiniz. Daha çok yüksek sesli horlama ve yorgunlukla kendini gösteren uyku apnesini fazla kilo, sigara ve alkol kullanımı daha da kötüleştiriyor.

Sonuç olarak;

Uyku sağlığımız için çok önemlidir, günde 6-8 saat uyumayı hedefleyin. Her gece aynı saatte yatın ve her sabah aynı saatte uyanın. Özellikle gece 23:00 den önce yatağa girmiş olun. Yatağınızın rahat olduğundan, odanın yeterince karanlık ve serin olduğundan ve cep telefonunuzun ve televizyonunuzun kapalı olduğundan emin olun. Uyku ortamınızda değişiklik yaptıktan sonra hala uyuyamıyorsanız mutlaka uzman doktora danışın .

 

 

 

İlgili Haberler
En Yeniler