Çocuklarda beyin geliştiren, zeka artıran en iyi 10 gıda

Çocuklarda beyin geliştiren, zeka artıran en iyi 10 gıda

Çocuğunuzun okulda daha iyi olmasını kim istemez ki? İşte size çocuğunuzun beyin büyümesini hızlandırmaya, beyin fonksiyonunu, hafızayı ve konsantrasyonu iyileştirmeye yardımcı olabilecek en iyi 10 yiyecek

Beyin çok aç bir organdır. Yediginiz yiyeceklerdeki besinleri ilk tüketen organ beyindir. Bu yüzden eğer sık sık abur cubur tüketiyorsanız beyniniz bu durumu pek hoş karşılamayacaktır.

Vücut büyüdükçe birçok besin türüne ihtiyaç duymaktadır. Bu 10 süper gıda yardımıyla çocuklarınız okulda hem süper enerjik olacak hem de beyni bir saat gibi tıkır tıkır çalışacaktır. İşte o beyni geliştiren gıdalar;

Somon Balığı

somon-baligi-dilimi.jpg

Somon gibi yağlı balıklar beynin büyümesi sağlarken, beyin fonksiyonları için gerekli olan omega-3 yağ asitleri DHA ve EPA içinde mükemmel bir kaynak olarak karşımıza çıkar.

Yapılan son araştırmalar, bu yağ asitlerininin bulunduğu gıdalar ile beslenen kişilerin daha keskin bir zihine sahip olduğunu ve zihinsel beceri testlerinde daha başarılı olduğunu gösteriyor.

Sadece somon balığı değil aynı zamanda ton balığıda omega-3 bakımından zengindir, ama somon balıkları omega-3 bakımından çok daha zengindirler.

Uzmanlar, ton balığının iyi bir yağsız protein kaynağı olduğunu ama yağsız olduğu için somon balığına nazaran daha az omega-3 içerdiğini bildiriyor. Ayrıca, ton balığı konservelerinde bir miktar civa olabiliyor bu yüzden uzmanlar konserve ton balıklarının tüketimini haftada 170 gr ile sınırlandırmayı öneriyor.

Çocuğunua somon sandeviçi yaparak onun bu besini almasını sağlayabilirsiniz. Tam tahıllık ekmek kullanarak yapabileceğiniz bu sandeviçe zevkinize göre, az yağlı mayonez, kuru üzüm, kereviz, havuç ve hardal ekleyebilirsiniz.

Kremalı brokoli çorbasına ekleyeceğiniz bir miktar somon balığıda size iyi bir alternatif olabilir.

Diğer bir alternatif ise somon balığı köftesi yapmak olabilir.

Ispanaklı somon balığı köfte tarifi

Gerekli malzemeler

  • 400 gr somon balığı
  • Yarım kilo ıspanak (ince kıyılmış)
  • 1/2 soğan (ince doğranmış)
  • 2 diş sarımsak (havanda ezip katılmalı)
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • karabiber biber, pul biber

Malzemeleri bir kaba koyup iyice karıştırın. Küçük toplar haline getirin. Tavada zeytinyağını ısıtın, köfteleri bir spatula yardımı ile düzleştirin. Orta ateşte pişirin.

Yumurta

Yumurta harika bir protein kaynağı olarak bilinir ama hünerleri bununla sınırlı değildir. Yumurta sarısında bulunan kolin, hafıza gelişimine yardımcı olan temel besinlerden biridir. Bu yüzden çocuklarınıza bol bol yumurta yedirmelisiniz. Yumurta ile yapılabilecek birçok alternatif var çocuğunuz hangisini seviyorsa onu yapıp yedirebilirsiniz. Tavsiye: Genelde çocuklar yumurtalı ekmeğe bayılırlar, bayat ekmeklerinizi bu şekilde değerlendirerek hem israf yapmamış olursunuz hem de çocuklarınızı sağlıklı bir şekilde beslersiniz.

Fıstık Ezmesi

Fıstık ezmesi, sinir zarlarını koruyan antioksidanlardan biri olan E vitamini için iyi bir kaynaktır. Ayrıca beyin ve sinir sisteminin ihtiyaç duyduğu enerji için glikoz sentezine yardımcı olan tiamin bakımından da zengindir. Bu tarz ezmeleri yemenin tek yolu ekmeğe sürmek değildir. Elma dilimlerine fıstık ezmesi sürerek yemeniz de iyi bir alternatif olabilir. Ayrıca illaki fıstık ezmesi formunda değil direk fıstık olarakta tüketebilirsiniz.

Tam Tahıllı Gıdalar

Beynin sürekli olarak glikoza ihtiyacı vardır ve tam tahıllar bunun için iyi bir kaynaktır. Tam tahıllar ayrıca sağlıklı bir sinir sistemini için gerekli olan B vitaminlerine sahiptir.

Birçok fırında artık tam tahıllı ekmekler ve gevrekler bulunmakta. Ekmek alırken tercihinizi bu yönde yapabilirsiniz.

Yulaf / Yulaf Ezmesi

yulaf.jpg

Yulaf her ne kadar ülkemizde çok yayın bir kullanıma sahip olmasa da yurt dışında özellikle Avrupa ve Amerika'da çocukların en çok severek tükettiği tahıllardan biridir. Yulaf beyin fonksiyonları için oldukça besleyici bir gıdadır.

Lif bakımından zengin olan yulaf, çocuğun beynini bütün sabah boyunca besler. Yulaf ayrıca vücudumuzun ve beynimizin tam kapasite çalışmasını sağlayan iyi bir E vitamini, B vitamini, potasyum ve çinko kaynağıdır.

Hemen hemen her şeyi içeren besleyici yulaf ezmesini, elma püresi ve tarçın, kuru meyve ve soya sütü, dilimlenmiş badem ve bir miktar bal, taze muz, yağsız süt ve bir tutam hindistan cevizi ile yapabilirsiniz.

Üzümsü Meyveler

uzumsu-meyveler.jpg

Çilek, kiraz, yaban mersini, böğürtlen gibi meyveler beyin için oldukça besleyicidir. Uzmanlar "Genel olarak, renk ne kadar yoğunsa, meyvelerde o kadar fazla besin var" diyor. Ayrıca meyveler, kanseri önlemeye yardımcı olabilecek bir antioksidan olan C vitamini bakımından oldukça zengindir.

Yaban mersini ve çilek üzerine yapılan araştırmalara göre bu gıdalar ile beslenen kişilerde hafızada gözle görülür derecede bir iyileşme olduğunu raporlanmıştır. Çilek tohumları ayrıca iyi bir omega-3 yağ asidi kaynağıdır.

Fasulye

Fasulyeler çok özel gıdalardandır. Protein, kompleks karbonhidratlar ve liften gelen enerjiye ek olarak birçok vitamin ve mineralide bünyesinden bulundururlar. Çocuğunuzun öğlen yemeğinde fasulye yemesi akşama kadar onu zinde tutacaktır.

Barbunya fasulyeleri diğer fasulyelere nazaran daha fazla omega 3 yağ asidi içermektedir. Özellikle beynin gelişimi ve işlevi için önemli omega-3'lerden biri olan ALA bakımından zengindir.

Renkli Sebzeler

renkli-sebzeler.jpg

Domates, tatlı patates, kabak, havuç, ıspanak gibi renkli sebzeler beyin hücrelerini güçlü ve sağlıklı tutan antioksidanlar bakımından zengin bir içeriğe sahiptir.

Tatlı patates kızartması yapabilirsiniz. Dilimlere ayırdığınız patateslerinize bir miktar bitkisel yağ sıkıp, 200 derecede 20 dakika fırınlayarak pişirebilirsiniz.

Kabaklı kek yapın: En sevdiğiniz keklerinize bal kabağı ekleyerek onlara bambaşka bir lezzet katabilirsiniz.

Minik havuçlar ve minik domatesler beslenme çantalarına kolayca sığar. Çocuklar genelde bu tarz küçük sebzelere daha sıcak bakmaktadır. Ayrıca her çeşit doğranmış sebzeyi çorbalara ve yemeklerinize ilave edebilirsiniz

Süt ve Yoğurt

Süt ürünleri, beyin dokusunun gelişimi, nörotransmiterler ve enzimler için gerekli olan protein ve B vitaminleriyle doludur. Ayrıca süt ürünleri kalsiyum ve D vitamini bakımndanda zengindirler.

Yapılan son araştırmalar, nöromüsküler sisteme ve insan hücrelerinin genel yaşam döngüsüne fayda sağlayan bir vitamin olan D vitamininin, çocuklar ve gençlerde mevcut önerilen dozdan yaklaşık 10 kat fazlasına ihtiyacı olduğunu gösteriyor.

Kırmızı Et

Demir, çocukların enerji dolu kalmasına ve okulda konsantre olmasına yardımcı olan önemli bir mineraldir. Yağsız sığır eti, en iyi emilen demir kaynaklarından biridir. Sığır eti ayrıca hafızaya yardımcı olan çinko içerir.

Çocuğunuz vejetaryen ise siyah fasulye ve soya burgerlerini yemesini sağlayın. Bu iki yiyecekte demir açısından zengindir. Fasulye önemli bir hem-içermeyen demir kaynağıdır, hem-içermeyen demir kaynaklarının emilimi için C vitamini gerekmektedir. Bu yüzden bu besinlerden en üst düzeyde fayda alamabilmeniz için beraberinde domates, kırmızı dolmalık biber, portakal suyu gibi C vitamini kaynaklarından birini tüketmeniz uygun olacaktır.

En Yeniler