Fıstık ve fındık ezmesinin sağlığa faydaları

Fıstık ve fındık ezmesinin sağlığa faydaları

Fıstık ezmesi gibi yiyecekler sadece fıstıktan yapılmaz aynı zaman da badem, kaju fıstığı, ceviz gibi yiyeceklerden de üretilebilirler. Genellikle ekmeğin üstüne sürülerek yenilen bu harika tada sahip yiyeceğin aynı zamanda sağlık açısından da birçok faydaları vardır.

Uyarı: Fıstık ezmesini tüketmeden önce ona alerjiniz olup olmadığını bilmeniz sağlığınız açısından uygun olacaktır. Günümüzde gıda alerjileri insanların %5 ila %10'unu etkilemekte. Şiddetli bir alerjik bünyeniz varsa bu ürünleri yemek bir tarafa sadece dokunmanız bile şişmeye, kusmaya ve ishale neden olabilir. Hatta ve hatta boğazınızı tahriş edip, nefes almayı veya konuşmayı dahi zorlaştırabilir. Anafilaktik şok adı verilen bu durum bazen ölümcül olabiliyor. Bu ve benzeri bir durum yaşamanız halinde direk acil servise başvurunuz.

Fındık ve fıstık ezmelerinin salığımız için faydaları ise şunlardır.

Kilo vermenize yardımcı olabilir
Kuruyemişlerin çok fazla yağ içerdiği doğrudur, ancak bu onlardan tamamen kaçınmanız gerektiği anlamına gelmez. Yüksek protein ve lif, kendinizi tam ve enerji dolu hissetmenizi sağlar. Böylece daha az yemek yemenize sizi yönlendirerek ve kilo vermenize yardımcı olabilir. Ayrıca kuru yemişler, siz hareketsiz olsanız bile vücudunuzun daha fazla enerji yakmasına yardımcı olabilir. Burada dikkat etmeniz en önemli nokta aşırıya kaçmamanızdır.

Kabuklu kuruyemişler sağlıklı yağ içeriği bakımından zengindir
Kuruyemişlerdeki yağın çoğu doymamış yağlardır. Doymamış yağlar etteki doymuş yağlardan veya birçok işlenmiş gıdada bulunan trans yağlardan daha sağlıklıdır. Kan şekerinizi ve onu düzenleyen hormon olan insülini dengelemeye yardımcı olabilir.

Besin içeriği oldukça zengindir
Sizin için iyi olan sadece yüksek protein, lif ve sağlıklı yağlar değildir. Kuruyemişlerde ayrıca E Vitamini, B6 Vitamini, folik asit, niasin, magnezyum, çinko, bakır ve potasyum gibi birçok başka besin bulunur. Tabi burada aldığınız ürünede dikkat etmeniz gerekiyor. Aldığınız ürünün içeriğini kontrol ederek size zarar verebilecek tuz, şeker, koruyucu maddeler ve sağlıksız yağlar gibi eklentiler içermediğinden emin olun.

Antioksidan bakımından zengindir
Kuruyemişler selenyum ve manganez gibi mineralleri, C ve E vitaminlerini, ayrıca flavonoidleri, fenolleri, polifenolleri ve diğer maddeleri içerir. Bunlar hücrelerinizi korumaya yardımcı olmak için bir ekip olarak çalışırlar. Özellikle fındık bu antioksidanlar bakımından oldukça zengin bir içeriğe sahiptir. Bu durum, fındık ve kabuklu yemiş ezmesi yiyen insanların daha sağlıklı kalplere sahip olmasının bir parçası olabilir. Hatta kolon kanserine karşı korunmaya bile yardımcı olabilirler.

Kolesterolü kontrol altında tutar
Çok fazla kolesterole sahip olmak arterlerinizi sertleştirebilir bu durum ise sizde felç ve kalp hastalığına yol açabilir. Badem, ceviz ve diğer ağaç yemişleri tüketmek yüksek kollestrol seviyenizi düşürebilir. Vücudunuz kolesterolünüzün çoğunu kendisi üretir, bir kısmını ise yediğiniz gıdalardan alırsınız.

Tip 2 Diyabeti önlemeye ve kontrol altında tutmaya yardımcı olur
Bunun nedeni kısmen kilo alımını kontrol etmelerinden kaynaklanmaktadır. Direk bir etkileri yoktur. Ayrıca kan damarlarınızın (endotel) kaplamasını esnek ve sağlıklı tutarak diyabetle bağlantılı kalp problemlerini önleyebilirler.

Kalp hastalıklarına karşı koruyabilir
Kan damarlarınız sertleştiğinde kardiyovasküler hastalık olarak da adlandırılan rahatsızlık baş gösterir (doktorunuz buna ateroskleroz diyecektir). Bu durum kalbinizi zayıflatabilir ve kalp yetmezliğine yol açabilir. Ayrıca felç, kalp krizi veya düzensiz kalp atışlarına (aritmi adı verilen bir durum) neden olabilir. Fındık veya onlardan yapılan ezmeyi yiyen insanlarda bu rahatsızlıklara yakalanma riski daha düşüktür. Haftada iki kez yaklaşık 28 gram veya 2 yemek kaşığı tüketmek yeterli gelmektedir.

Magnezyum minerali bakımından zengindir
Magnezyum minerali sinirleriniz, kaslarınız, kemikleriniz, kan şekeriniz, tansiyonunuz ve hatta genetik materyaliniz (DNA'nız) için oldukça öneme sahip bir mineraldir. Kaju fıstığı, badem ve yer fıstığı gibi kuruyemişler ve bunlardan yapılan ezmelerde bol miktarda bulunur.

Badem ezmesinin faydaları
Fıstık versiyonundan sonra en yaygın olan türlerden biridir ve biyotin olarak da adlandırılan harika bir B7 vitamini kaynağıdır. Bu besin, vücudunuzun yediğiniz yağı, şekeri ve proteini işlemesine yardımcı olmak için hayati önem taşır. Ayrıca kan şekerinizin sabit kalmasına ve cildinizin sağlıklı kalmasına yardımcı olur.

Brezilya cevizi ezmesinin faydaları
Bu yemişler, tiroid bezinizin çalışmasını sağlayan, vücudunuzun genetik materyal (DNA) yapmasına yardımcı olan ve bağışıklık sisteminizi güçlendiren mükemmel bir selenyum kaynağıdır. Aynı zamanda hücrelerinizi serbest radikal olarak adlandırılan zararlı parçacıklara karşı korur. Yapılan araştırmalara göre daha az selenyum alan kişilerin belirli kanser türlerine yakalanma olasılığı daha yüksek olabilir.

Kaju ezmesinin faydaları
Kaju teknik olarak bir kabuklu bir yemiş değildir. Elma türüne ait bir meyvenin tohumudur. Meyvenin kendisi, yetiştiği bölgelerde oldukça değerli ve beğenilerek tüketilen bir besindir. Kaju, vücudunuzun dokuları ve kanı beslemesi ve enerji üretmesi için ihtiyaç duyduğu bakır için harika bir kaynaktır. Ayrıca hücrelerinizi hasara karşı koruyan antioksidan özelliklere de sahiptir.

Ceviz ezmesinin faydaları
Ceviz, hayvansal olmayan en iyi kalp dostu omega-3 yağ asitleri kaynaklarından biridir. Spesifik olarak, diğer omega-3 türleri için yapı taşı görevi gören alfa-linolenik asit (ALA) adı verilen bir türe ev sahipliği yapar. Ceviz ezmesini mağazalarda bulmak çok kolay olan birşey değil, hem ülkemizde hem de dünyada çok fazla üretilen bir ürün olmamakla birlikte evde mutfak robotunda kolayca hazırlayabilirsiniz.

En Yeniler