Yoğurt yemeniz için 3 harika neden

Yoğurt yemeniz için 3 harika neden

Yoğurt esasen Türk mutfağının vazgeçilmezlerinden biri ama maalesef artık eskisi kadar çok tüketilmiyor. Çok sağlıklı ve besleyici olan yoğurdu yemek için aslında bir çok neden var, bu haberimizde ise sizlere en öne çıkan 3 faydası hakkında bilgi vereceğiz.

SAĞLIK HABERCİNİZ / Yoğurdun ilk keşfedilmesi tam olarak bilinmemekle birlikte MÖ 5000 yıllarında Mezopotamya'da icat edildiği düşünülmektedir. Çok sağlıklıdır ve sık sık tüketilmelidir. Araştırmalar yoğurdun kalp yetmezliğine, coçuklarda ve yaşlılarda kemik gelişimine ve kilo kontrolüne kadar birçok faydasını kanıtlamıştır.

En sağlıklı yoğurtlar tabiki kendi evimizde yaptığımız doğal yoğurtlardır. Haberimizin sonunda evde kendi yoğurdunuzu nasıl yapabileceğinize dair denenmiş çok kolay bir tarif vereceğiz. Yinede doğal yoğurt yapmaya imkanınız yoksa marketlerde satılan sade yoğurtlarıda tercih edebilirsiniz. Meyveli yoğurtlar hem içerdiği şeker hem de çeşitli yapay koruyucu maddelerden dolayı uzmanlar tarafından pek önerilmemekte.

İşte yoğurt tüketmeniz için size 3 neden;

ZENGİN BİR PROTEİN KAYNAĞIDIR

100 gram yoğurtta, yapıldığı süte göre değişmekle birlikte ortalama 6 gram protein bulunur. Proteinler gün boyunca yakılan kalori miktarını artırarak metobolizmayı destekler, vücuda enerji verir.

Yeterli miktarda protein tüketmek tokluk hissini sağlayan hormonların düzenli salgılanmasını da sağlar. Bunun neticesinde sizi abur cubur yemekten alıkoyabilir. Yoğurdun bu özelliği üzerine yapılan bir araştırmada gün içinde ara öğün olarak yoğurt yiyenler ve proteince fakir bir ara öğün tüketen insanlar karşılaştırıldı. Yoğurt yiyenlerin akşam yemeğinde daha az acıktığı ve daha az kalori tüketme ihtiyacı hissettiği görüldü.

PROBİYOTİK DEPOSUDUR

Özellikle doğal yoğurtlar probiyotik bakımından oldukça zengindir. Probiyotikler bağırsaklarımızdaki besin emilimini sağlayan bakterilerdir. Bağırsak floramızın sağlıklı olması ishal, kabızlık ve şişkinlik gibi problemleri yaşamamamız için oldukça büyük öneme sahiptir.

Ayrıca bazı araştırmalar, probiyotiklerin bağışıklık sistemini iyileştirebileceğini, kilo kontrolüne yardımcı olabileceğini ve kanser riskini azaltabileceğini göstermiştir. Probiyotiklerin bir diğer faydası ise vitamin ve mineral emilimini artırmasıdır.

Probiyotiklerin ayrıca ise vücuttaki iltihabıda kurutur.

KALSİYUM DEPOSUDUR

Sadece yoğurt değil tüm süt ürünleri kalsiyum için en sağlıklı besinlerdendir.

Kalsiyum sağlıklı bir kemik gelişimi ve dişler için olmazsa olmazlardan biridir. Ayrıca kanın pıhtılaşması, yaraların iyileşmesi ve kalp atışını düzenlemeye de yardımcı olur.

Kalsiyum açısından zengin besinler D vitamini ile birlikte tüketildiğinde vucüt tarafından daha iyi bir emilim gösteririr. Yoğurtta hem D vitamini hem de kalsiyum olması onu daha da önemli kılmaktadır.

Osteoporozlu kişiler zayıf kemik yoğunluğuna sahiptir ve bu kişilerde kemik kırılma riski daha yüksektir. Bu yüzden bu rahatsızlığı olan veya bu rahatsızlığa yatkın olan kişiler bol bol yoğurt tüketerek kemik yoğunluğunu artırmalıdır.

Sadece 100 gr yoğurt tüketerek günlük gerekli olan kalsiyum miktarının %38'ini karşılayabilirsiniz.

BONUS: Yoğurtlu Yemek Tarifleri

En Yeniler