Kolajen ve Kolajen Takviyelerinin En Önemli 6 Faydası

Kolajen ve Kolajen Takviyelerinin En Önemli 6 Faydası

Kolajen vücudumuzda en çok olan proteindir. Tendonlar, bağlar, cilt ve kaslar da dahil olmak üzere vücudun belirli kısımlarını oluşturan bağ dokularının ana bileşenidir.

Kalojenin cildimizin yapısının oluşumu ve kemiklerimizi güçlendirme gibi birçok önemli işlevi vardır.

Son yıllarda kolajen takviyeleri oldukça popüler hale geldi. Bu takviyelerin çoğu hidrolize edildiği (kolojenler parçalanıyor) için vücudumuz tarafından emilimi daha kolay olmaktadır.

Kemik suyu en büyük kolajen kaynağıdır bu yüzden vücudunuzdaki kolajen miktarını arttırmak için bol bol kemik suyu tüketebilirsiniz.

Kolajen tüketmek eklem ağrılarınızı da hafifletecek aynı zamanda cilt sağlığınız içinde size fayda sağlayacaktır.

Bu makalede kolajen tüketmenin 6 bilimsel destekli yararını size aktracağız.

Cilt sağlığınıza faydalıdır

Kolajen veya kolajen içeren takviyeler almak cildinizin yaşlanmasını yavaşlatabilirler. Sadece kolajen'in cilt yaşlanması üzerindeki etkisi için henüz bir çalışma yapılmamıştır. Genellikle yapılan araştırmalarda diğer faktörlerle birlikte bir değerlendirme yapılmıştır.

Eklem ağrılarınızı azaltır

Kolajenlerin iltihabı azalttığı ve vücutta kolajen sentezini artırdığı gözlemlenmiştir. Osteoartrit (Kireçlenme) gibi eklem bozuklukları olan kişilerde ağrının giderilmesine yardımcı olabilmektedir.

Daha detaylı bilgilere "Kolajen Eklem Ağrılarını Azaltır Mı?" başlıklı makalemizden ulaşabilirsiniz.

Kemik erimesini önleyebilir

Kolajenlerin tüketilmesi osteoporoz (Kemik Erimesi) gibi kemik hastalıkları riskini azaltmaya yardımcı olabilirler. Kandaki BMD seviyesini artırır ve de kemik bozulmasına neden olan sclerostin gibi protein miktarını da azaltmaktadır.

Daha detaylı bilgilere "Kolajen Kemik Erimesini Önler Mi?" başlıklı makalemizden ulaşabilirsiniz.

Kas kütlesini artırabilir

Yapılan araştırmalarda kolajen tüketmenin yaşa bağlı kas kaybı olan kişilerde kaslarda büyüme sağladığı ve kas gücünde artış meydana getirdiği gözlemlenmiştir.

Daha detaylı bilgilere "Kolajen Takviyeleri Kas Kaybı Hastalığına İyi Gelir Mi?" başlıklı makalemizden ulaşabilirsiniz.

Kalp sağlığına yardımcı olur

Kolajen tüketmek, ateroskleroz (Damar Sertliği) gibi kalp rahatsızlıkları riskini azaltmaya yardımcı olabilir.

Daha detaylı bilgilere "Kolajen Damar Sertliğini Önleyerek Kalbi Koruyor" başlıklı makalemizden ulaşabilirsiniz.

Diğer Faydaları

Saç ve tırnaklar. Kolajen tüketmek kırılganlığı önleyerek tırnaklarınızın gücünü artırabilir. Ek olarak, saçlarınızın ve tırnaklarınızın daha uzun büyümesine yardımcı olabilirler. Bu çalışmalar bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

Bağırsak sağlığı. Bu iddiayı destekleyecek bilimsel bir kanıt henüz yoktur. Ama bazı doktorlar tarafından sızdıran bağırsak sendromunu tedavi etmek için kolajen kullanımını önerilmektedir.

Beyin sağlığı. Kolajen tüketiminin beyin sağlığındaki rolü için bilimsel bir çalışma yapılmamıştır. Bununla birlikte, bazı insanlar ruh halini iyileştirdiği ve endişeyi azalttığını iddia etmektedirler.

Kilo kaybı. Kolajen almanın metabolizmayı hızlandırdığı ve neticede kilo verdiğini iddia eden bir takım insanlar var ama bu iddiaları destekleyecek herhangi bir bilimsel çalışma henüz yapılmadı.

Kolajen tüketmenin başka yararları da olabilir ancak bunlar henüz kapsamlı bir araştırma yapılmamıştır.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.