Kolajen Kemik Erimesini Önler mi?

Kolajen Kemik Erimesini Önler mi?

Kolajen'in kemik erimesini önlediği bir çok araştırmacı tarafından kanıtlanmıştır. Peki kemik erimesinden korunmak için ne kadar kallojen tüketmeliyiz?

Kolajen eklemlerinizi koruyan kauçuk benzeri doku olan kıkırdağı korumaya yardımcı olur.

Vücudumuzdaki kolajen miktarı yaşlandıkça azalmaya başlar ve buda kemik erimesi hastalığına yakanlama riskimizi artırır.

Yapılan araştırmalara göre kolajen takviyelerinin kemik erimesi semptomlarını giderdiği ve eklem ağrılarını azalattığını kanıtlanmıştır.

73 sporcu üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, 24 hafta boyunca günde 10 gram kolajen tüketen grup ile tüketmeyen arasında yürüme ve istirahat ederken eklem ağrısında ciddi oranda bir fark olduğu saptanmıştır.

Başka bir araştırmada ise 70 gün boyunca günde 2 gram kolajen alan yetişkinler arasında yapıldı. Yapılşan bu araştırmada kolajen alanların almayanlara nazaran daha az eklem ağrısı yaşadığı ve de fiziksel aktiviteleri daha rahat yaptığı gözlemlendi.

Bir diğer araştırmada ise kolajenin kıkırdakta depolanabileceğini ve vücudunuzu kolajen üretmek için teşvik ettiği teorize edildi.

Kolajen ayrıca iltihaplanmaya ve eklemlerin korunmasına karşıda uzmanlarca tavsiye edilmektedir.

Eğer eklem ağrılarınız için kolajen takviyesi almak istiyorsanız uzmanlar tarafından günlük 8-12 gramlık dozla başlanılması tavsiye edilmektedir.

Kolajenin kemik erimesi üzerindeki etkilerini araştırmak için yapılan çalışmalarda da yine olumlu sonuçlar elde edilmiştir.

Kadınlar üzerinde yapılan bir çalışmada 12 ay boyunca günlük 5 gram kolajen ile desteklenmiş kalsiyum takviyesi ile sadece kalsiyum takviyesi alanlar arasındaki farklar incelendi. Bu çalışmanın sonunda kolajen ile desteklenenlerde kemik yıkımına neden olan proteinlerin (sclerostin gibi) kanda daha az olduğu saptandı.

Başka bir araştırma ise 12 ay boyunca günde 5 gram kolajen alan 66 kadın üzerinde yapıldı bu araştırmada da benzer sonuçlar elde edildi.

Kolajen ve BMD etkisi üzerinde yapılan araştırmada ise kolajen tüketmeyen kadınlara kıyasla kemik mineral yoğunluklarında (BMD) %7'ye kadar bir artış olduğu gözlemlendi. BMD kemiklerdeki kalsiyum gibi minerallerin yoğunluğunun bir ölçüsüdür. Düşük BMD kemik erimesini tetiklemektedir.

Bu makale ABD Ulusal Sağlık Enstitüleri tarafından yapılan araştırmalar baz alınarak hazırlanmıştır.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.