Yoğurt yemek için bir sürü nedeniniz var? İşte yoğurdun sağlığınız için faydaları

Yoğurt yemek için bir sürü nedeniniz var? İşte yoğurdun sağlığınız için faydaları

Mutfakların vazgeçilmez lezzetlerinden olan yoğurt, vitamin ve mineral bakımından olukça zengindir. Peki yoğurdun kemik gelişimine etkisi dışında hangi faydaları var bakalım...

Yoğurt, bebeklerin ek gıdaya başladığı süreçten itibaren tüm yaş gruplarında yaygın olarak tüketilen bir besindir. 

Yoğurt, sütten yapıldığı için yoğurt yiyenler bir doz hayvansal protein, kalsiyum, B2 vitamini, B12 vitamini, potasyum ve magnezyum gibi süt ürünlerinde bulunan besinleri alırlar.

Ancak yoğurtla ilgili en çok duyduğumuz şey: "probiyotikler"dir. Probiyotikler, sindirim sisteminde doğal olarak bulunan "iyi bakterilerdir". Bu "iyi bakterilerin" canlı türleri birçok yoğurt ürününde de bulunur. Daha fazla araştırma yapılması gerekse de, bazı probiyotik türlerinin bağışıklık sistemini güçlendirmeye ve sağlıklı bir sindirim sistemini teşvik etmeye yardımcı olabileceğine dair bazı kanıtlar var.

Hergün yoğurt yiyerek sağlığınıza hangi faydalar sağladığınıza bakalım;

Aktif Kültürlü Yoğurt, Bağırsaklara Yardım Eder

Probiyotikler, insan bağırsağında doğal olarak bulunan faydalı mikroorganizmalardır.  Bağırsaklardaki bakteriler vücudun bağırsak florasını (mikrobiyota) oluşturur. Faydalı bakteri olarak da tanımlayabileceğimiz probiyotikler, kötü beslenme, antibiyotik kullanımı ve zararlı bakterilerin etkilerine karşı vücudu korumakla görevlidir. Probiyotik yoğurt bağırsak florasını dengelemeye yardım eder.

Daha fazla çalışmaya ihtiyaç duyulmasına rağmen, aktif kültürlere sahip yoğurdun belirli gastrointestinal  sistem rahatsızlıklarına yardımcı olabileceğine dair kanıtlar vardır.

  • Laktoz intoleransı
  • Kabızlık
  • İshal
  • Kolon kanseri
  • Enflamatuar barsak hastalığı
  • Helicobacter pylori (Helikobakter pilori- Hp)

Bazı Probiyotik Türleri Bağışıklık Sistemini Güçlendirir

Faydalı ve zararlı bakteriler bir düzen ve denge içerisindedir.15 Şub 2020 Probiyotikler ve bağışıklık sistemi hakkında öğrenilecek çok şey olsa da, son araştırmalar bazı probiyotik türlerin fayda sağladığını göstermektedir: Yapılan araştırmaların, probiyotiklerin bağırsak mikroflorasını değiştirerek ve hastalıklarda hastalığı kötüleştirebilecek bağışıklık sistemi yanıtını azaltarak iltihaplı bağırsak hastalığına yardımcı olabileceğini öne sürüyor.
Başka bir çalışma, probiyotiklerin enfeksiyona karşı direnci ve iyileşmeyi artırabileceğini gösterdi. Yaşlı insanlar üzerinde yapılan araştırmada araştırmacılar, fermente sütte bulunan belirli bir probiyotik tüketen bir grupta tüm hastalıkların süresinin önemli ölçüde daha düşük olduğunu buldular. Kış enfeksiyonlarının süresinde (gastrointestinal ve solunum yolu enfeksiyonları dahil) olası bir% 20 azalma bildirdiler.
Tayvan'da yapılan bir araştırmaya göre, iki probiyotik içeren yoğurdun, lactobacillus ve bifidobacterium'un, kalıcı H. pylori enfeksiyonu olan 138 kişide ilaç tedavisinin başarısını (dört özel ilaç kullanarak) artırdığı bulundu. H. pylori midede ve ince bağırsağın üst kısmında enfeksiyona neden olabilen bir bakteridir. Ülsere yol açabilir ve mide kanserine yakalanma riskini de artırabilir.

Aktif Kültürlü Yoğurt Vajinal Enfeksiyonları Önler.

Kadınlar arasında vajinal maya mantarı enfeksiyonu oldukça yaygın bir sorundur. Bazı kadınlar vajinal maya mantarı enfeksiyonunu tedavi etmek için krem yerine yoğurt kullanıyor, Peki bunun bilimsel bir kanıtı var mı?

Yapılan bir araştırmada, kronik kandidal vajiniti olan yedi diyabetik kadın günde 6 ons dondurulmuş aspartamla tatlandırılmış yoğurt (aktif kültürler olsun veya olmasın) tüketti. Çalışma boyunca kadınların çoğunun kan şekeri kontrolünün zayıf olmasına rağmen, aktif kültürlerle yoğurt yiyen grubun vajinal pH'ı (asitlik veya bazlık ölçüsü) 6.0'dan 4.0'a (normal pH 4.0-4.5) düştü. Bu kadınlarda ayrıca kandida enfeksiyonlarında bir azalma görüldü. Aktif kültür olmadan yoğurt yiyen kadınların pH'ı 6.0'da kaldı.

Osteoporozu Önlemeye Yardım Eder

Halk arasında 'kemik erimesi' olarak da bilinen osteoporoz ; kemiklerde zayıflamanın ve kırık riskinin artığı önemli bir sağlık sorunudur.  Yapılan araştırmalar, beslenmenın osteoporozun önlenmesi ve tedavisinde önemli bir rol oynadığını ve en önemli mikro besinlerin kalsiyum ve D vitamini olduğunu göstermektedir.

Columbia Üniversitesi'nde klinik epidemiyoloji yardımcı doçenti olan Nieves, "kalsiyumun her yaştan insanda kemik kütlesi üzerinde yararlı etkileri olduğunu", "D vitamini dozunun yeterince yüksek olması koşuluyla, kalsiyum ve D vitamini kombinasyonunun iskelet açısından açık bir faydası olduğunu" ifade ediyor. Buradaki yeterince yüksekten kasdeline şey ne? Nieves göre, 51-70 yaş aralığındaki insanlar arasında günde 400 IU'nun yeterli dozdur.

Yüksek Tansiyon Riskini Azaltır

Yüksek tansiyon sık görülen hastalıklardan biridir. İspanya'da yaklaşık iki yıl boyunca 5.000'den fazla üniversite mezununu takip eden bir çalışma, süt ürünleri alımı ile yüksek tansiyon riski arasında bir bağlantı buldu. Araştırmaya göre; günde 2-3 porsiyon (veya daha fazla) az yağlı süt ürünleri (yoğurt, peynir, süt) insanlar arasında yüksek tansiyon gelişme riskinin, hiç tüketmeyenlere kıyasla% 50 azalma olduğu gözlemlenmiştir. Başka bir araştırmada haftada 5 ya da daha fazla yoğurt tüketen kişilerin yüksek tansiyona yakalanmarisklerinin azaldığını gösteriyor.

Tokluk hissi yaratır.

Seattle'daki Washington Üniversitesi'nden 200 kalorili atıştırmalık alan 16 erkek ve 16 kadın üzerinde yapılan bir araştırmada,  bir sonraki öğünde yenen açlık, tokluk ve kalori test edildi:

  • Şeftali parçaları içeren ve kaşıkla yenen yarı katı yoğurt
  • Aynı miktar yoğurttan hazırlanan ayran 
  • Şeftali aromalı bir süt içeceği
  • Şeftali suyu

Araştırma sonucunda, yoğurt atıştırmalıklarını tüketenlerin bir sonraki öğüne kadar daha az açlık hissettikleri  gözlemlendi.

Mümkün olduğunca ev yapımı yoğurt tüketin. Evde yoğurt yapmak için "Fırında, susuz, taş gibi ev yapımı yoğurt yapmak artık çok kolay! Fırında yoğurt tarifi" yazımıza bakabilirsiniz.

Kaliteli Hayat

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki Haber
Sonraki Haber