Mucize besin bal stres ve kaygı bozukluklarında da etkiliymiş

Mucize besin bal stres ve kaygı bozukluklarında da etkiliymiş

Yapılan son araştırmalar, balın uygun dozlarda tüketildiğinde kaygıyı azalttığını gösteriyor. Bu yazımızda balın stres ve kaygı bozukluklarındaki etkisini inceleyelim.

Bal, antioksidan özelliği sayesinde kanserden korunmadan diş sağlığı problemlerine; sindirim sistemi rahatsızlıklarından  bağışıklık sistemini güçlendirmeye sayısız faydası olan bir besindir.

Balın içeriğinde yüksek oranda bulunan flavonoidler vücudu strese karşı koruyor.

ARAŞTIRMALAR NE DİYOR?

Yapılan yeni araştırmaların birinde farelerde balın stres ve kaygıyı hafifletmede etkili olup olmadığı araştırıldı.

Bilim adamları, bir maddenin anksiyete seviyelerini ve hareketi nasıl etkilediğini belirlemek için yaygın olarak kullanılan iki özel testi (delik tahtası ve açık alan testi) kullanarak fareler üzerinde farklı miktarlarda balı test ettiler.

Bu çalışmada, farelerin1 kg vücut kütlesi başına 0.5, 1.0 ve 2.0 gramlık dozlarda bal tüketmeleri sağlanmış.  Araştırmacılar, "balın kaygıyı hafifletme ve davranışın motor, araştırma / yönelimsel ve tımarlayıcı yönlerini tek bir tüketim eylemi üzerinde bile yoğunlaştırma konusunda oldukça önemli bir etki ettiği" sonucuna vardılar.

Bu alışmada uygulanan bal dozu çok yüksektir. İnsan için düşünecek olursak 130 kiloluk bir kişinin 118 gram bal tüketmesi gerekecek, bu da neredeyse yarım kiloluk kavanozun neredeyse 4'te biri. Bu da pek mümkün ve akıllıca değil!

PEKİ NE YAPMALIYIZ?

Öncelikle sahte bal hiç bir işe yaramaz, hakiki bal satın alın.

Kullanılan doz önemli! Uzmanlar yetişkinlerin 3-5 yemek kaşığı, çocukların ise kilo başına 1 gr bal tüketmelerini öneriyor.  (Kestane balı gibi ballarda oranlar değişir)

Rahat uyku için, yatmadan önce bir fincan papatya çayını hazırlayın ve ılıdıktan sonra 1 çorba kaşığı organik katkısız bal ilave ederek daha kaliteli uyuyun.

Stres için ılık ballı su da tercih edebilirsiniz.

İlgili Haberler
Etiketler :
En Yeniler