Regl Döneminde Tatlı Krizine Son!

Regl Döneminde Tatlı Krizine Son!

Regl döneminde canım çok fazla tatlı çekiyor diyorsanız bu haberimiz tam size göre! Bu yazımızda regl döneminde aşırı tatlı isteğinin nedenlerini ve yapmanız gerekenleri araştırdık. Buyrun yazımıza...

Regl olmak, normal bir süreç olup sağlıklı olmanın göstergesidir. Regl döneminde östrojen hormonunun ve magnezyum seviyesinin azalması tatlı isteğinizin artmasına neden olur.

Her ay değişen hormonların etkisiyle tüm dengelerin alt üst olduğu bu dönemi, yaşamınızdaki yapacağınız küçük değişikliklerle daha rahat geçirebilirsiniz:

Magnezyum Bakımından Zengin Besinler Yiyin

Beslenmenizde ıspanak, roka, nane, pazı gibi koyu yeşil yapraklı sebzeleri eksik etmeyin. Badem, fındık, ceviz, kaju gibi sert kabuklu yemişler, mercimek, nohut, kuru fasülye, muz, çilek, ahududu, karpuz, kavun, hurma, incir de iyi birer magnezyum kaynaklarıdır.

Demir Bakımından Zengin Besinler Yiyin

Bu dönemde, kırmızı et, balık, tavuk, yumurta ve baklagiller gibi demir bakımından zengin yiyecekler tüketin. C vitamininin demir emilimini artırdığını unutmayın. 

Kafeini Azaltın

Kafein regl dönemi ağrılarını tetiklediği için tüketmemenizde fayda var.

Süt Ürünlerini Azaltın

Mümkün olduğu kadar süt ürünleri tüketmeyin. Süt ürünlerinden vazgeçemiyorsanız, bu dönemde ev yağımı yoğurt ya da kefir tercih edebilirsiniz.

Sağlıklı Yağlar Kullanın

Zeytinyağı, hindistancevizi yağı, avakado yağı gibi sağlıklı yağlar tercih edin. 

Aşırı Tuzdan Uzak Durun

Tuz, normal zamanda da beslenmenizden uzaklaştırmanız gereken 3 besinden biri. Regl döneminde de vücudunuz ödem topladığı için aşırı tuz tüketiminden kaçının.

Bol Su İçin

Yeterli su içmek, sağlık açısından hayati öneme sahiptir. Regl döneminde de su içmek daha da özen gerektiriyor. Bol su için ki, ham ağrılarınız hafiflesin, hem toksinlerinizden arının. 

Basit Karbonhidrata Yönelmeyin

Beyaz undan yapılmış her türlü kek, börek, pasta, hamur işinden kaçının.

Lifli Gıdalar Tüketin

Bazı kadınlar bu dönemde kabızlık problemi de yaşıyor. Lifli gıdalar tüketerek sindirim sorunlarınıza da çözüm sağlayabilirsiniz.

Rafine Şekerden Uzak Durun

Eğer tatlı yeme isteğiniz daha da artarsa şeker oranı düşük meyveleri tercih edin. 

Sağlıklı Alternatiflere Yönelin

  • 3-4 adet hurma yiyebiirsiniz
  • 1 kase chia tohumlu puding yiyebilirsiniz.
  • 1 bardak tarçınlı badem sütü içebilirsiniz.
  • Meyveli yoğurt iyi bir alternatif olabilir.

Bitki çayları İçin

Adaçayı, papatya çayı ve yasemin çiçeği çayı bu dönemdeki tatlı krizlerinizi ortada kaldıracaktır.  

Not: Emzirirken yasemin çiçeği çayı içmeyin.

Etiketler :
En Yeniler