Kışlık göz bakımı için tüketilmesi gereken 5 besin

Kışlık göz bakımı için tüketilmesi gereken 5 besin

Sağlıklı beslenme ve sağlıklı yaşam birbirinden ayrılmaz ikilidir. Sağlıklı yaşam tarzıyla birlikte dengeli beslenmek vücudu zinde tutar. Etrafınıza bakarsanız, birçok insanda zayıf görme, kuru göz, katarakt, makula dejenerasyonu vb göz rahatsızlıklarından muzdarip olduklarını görürsünüz. Bu sorunların bir kısmı aşırı stres ve teknolojiye olan bağımlılığımız nedeniyle ortaya çıkarken, bazılarıda mevsimseldir veya çevredeki artan kirlilikten kaynaklanmaktadır. Kuru göz problemi bunun için en iyi örnektir.

Göz kuruluğu, gözyaşlarının gözlerinize yeterince nem sağlayamaması durumunda ortaya çıkan bir durumdur. Genellikle gözlerdeki yetersiz gözyaşı üretiminden kaynaklanır. Sıcaklık düşüşü de göz kuruluğuna yol açan yaygın bir faktördür. Uzmanlar, "soğuk, sıcak ve rüzgarlı hava gibi durumlarından gözleri sağlıklı olan kişilerde bile düşük neme neden olarak göz kuruluğu rahatsızlığına neden olduğunu" belirtiyor. Bu nedenle, dünyanın dört bir yanındaki sağlık uzmanları, soğuk kış mevsiminde özellikle göz bakımı yapılmasını önermektedir.

Her zaman doktorların önerisine göre göz damlası uygulanması tavsiye edilirken, sağlıklı gözler için beslenme gereksinimleri de unutulmamalıdır. Kış aylarında genel göz sağlığını geliştirmeye yardımcı olabilecek yiyecekleri merak ediyorsanız işte gözünüze can katacak o kış besinleri

İşte Sağlıklı Gözler İçin 5 Kış Meyvesi/Sebzesi:

Havuç

A vitamini ile yüklü olan havuç, genel sağlığınız için harikalar yaratır. Retina ile ilgili sorunları tedavi eder.  Daha detaylı bilgi almak isterseniz "Havucun faydaları" makalemize bakabilirsiniz.

Portakal

Portakal, gözlerimizdeki oksidatif stresi azaltmaya yardımcı olan bir başka harika C vitamini kaynağıdır. Bununla birlikte, yüksek su içeriği gözleri nemli tutar ve kuru göz riskini azaltmaya yardımcı olur.

Elma

Bir başka popüler kış meyvesi olan elma, insan gözünde bulunan iki karotenoidden biri olan lutein için iyi bir kaynaktır. Lutein, retinanın ışığı alan ve emen kritik noktasında yoğunlaşır. Potansiyel olarak zararlı ışığı (özellikle mavi ışığı) emer ve oksidatif hasara karşı korur. Çalışmalar ayrıca, luteinin, yetişkinlerde görme sorununun önde gelen nedenlerinden ikisi olan yaşa bağlı makula dejenerasyonu ve katarakt riskini sırasıyla yüzde 35 ve yüzde 40 azaltabileceğini göstermektedir. Elma hakkında daha detaylı bilgi almak isterseniz "Elmanın faydaları" makalemize bakabilirsiniz.

Tatlı patates

Tatlı patates, sağlıklı gözler için önemli olan a vitamini ve beta-karoten ile yüklüdür. Beta-karoten, göz görme yeteneğini iyileştirmeye yardımcı olurken, A vitamininin kuru göz sorunlarını azalttığı bilinmektedir. "Tatlı Patates'in Faydaları" makalemizden diger faydalarını inceleyebilirsiniz.

Ispanak

Popüler bir kış yeşili olan ıspanak, optik sinir dejenerasyonunu önlediği bilinen yeterli miktarda folik asit içerir. Bu nedenle uzmanlar, sağlıklı gözler için ıspanağın düzenli beslenmeye dahil edilmesini tavsiye ediyorlar.

En Yeniler