Güçlü bir hafıza için size yardımcı olacak besinler

Güçlü bir hafıza için size yardımcı olacak besinler

Hafızanızı korumak için faydalı 10 yiyecek var: Bunları sofranızda mutlaka bulundurmaya çalışın etkileri gerçekten sizi şaşırtacak

Güçlü bir hafıza için yediğimiz içtiğimiz yiyecekler oldukça önemlidir. Zamanla yaşlanan vücudumuz beynimizin de yaşlanmasına neden olmaktadır.

Yaş ilerledikçe hafızamız kendisini yenileyememekte ve beynimizin de yaşlanmasıyla birlikte unutkanlık problemi baş göstermektedir.

Unutkanlığı yok edecek en etkili tedavi kuşkusuz stres ortamından uzak durmak sağlıklı yaşam ve en önemlisi sağlıklı beslenmektir.

Sağlığımıza faydalı olan yiyecekler beynimizi koruyup güçlendirirken sağlığımıza zarar veren yiyecekler ise hem beynimizi öldürmekte hem de hızla yaşlanmamıza neden olmaktadır.

Şimdi Sizlere vereceğimiz yiyecek listesi beyninizi koruyacak ve faydalarından yararlanmanızı sağlayacak:

İşte herkesin bilmesi gereken o yiyecekler

Fesleğen
Fesleğen birçok fiziksel rahatsızlığı tedavi edebilen çok güçlü bir bitkidir. Beyindeki kan akışını hızlandırır ve bu da konsantrasyonunuzu, beyin gücünüzü artırır. Bunun dışında fesleğeni stresle savaşmak içinde tüketebilirsiniz.

Hindistan cevizi yağı 
Hindistan cevizi yağı en önemli yağ türüdür. Alzheimer hastalığı yaşayan yaşlılarda bilişsel performansın iyileştirilmesine yardımcı olabilir. Hafıza ile ilgili problemleri olan kişilere yardımcı olduğuna dair 2004 yılında çalışma yapılmıştır.

Yumurta sarısı 
Yumurta sarısı , büyüyen ve küçük çocuklar arasında bilişsel işlevi ve beyin gücünü geliştirmeye yardımcı olabilecek yüksek miktarda omega-3 yağ asitleri içerir. Ayrıca, beynin asetilkolin oluşturmak için kullandığı koliniçerirler ve beyin hücresi iletişimini geliştirebilen vehafızayı geliştirebilen nöron görevini görürler.

Nane 
Nane, beynin işleyişini uyaran, yağ ve amino asit konsantrasyonuna sahip süper gıdalar arasındadır. Ayrıca magnezyum, kalsiyum, bakır, folat, C vitamini ve A vitamini gibi hayati besinler açısından da zengindir.Naneyi koklamak bile beyin sağlığı açısından çok yararlıdır.

Yeşil çay 
Yeşil çay, serbest radikalleri vücudunuzdan uzak tutan güçlü antioksidan özelliklere sahiptir. Vücudunuzdaki yağ seviyelerini azaltabilir ve ayrıca bazı kanser türlerinin riskini azaltabilir. Ayrıca, yeşil çay, stres seviyelerini azaltarak vücut üzerinde yatıştırıcı bir etki yaratan bir amino asit olan L-theanine içerir. Bazı çalışmalar, yeşil çayın beyin gücünüzü artırabildiğini ve bunama ile ilgili sorunları iyileştirmeye yardımcı olabileceğini göstermiştir.

Keten tohumu
Keten tohumu, hafıza fonksiyonunu iyileştirmek ve beyin gelişimi için çok önemli olan Omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir. Anti-depresan görevi gören keten tohumu depresyonla savaşmanıza yardımcı olur.Ayrıca B-vitaminleri, magnezyum ve vücudunuzun ve beyninizin sağlıklı çalışması için gerekli olan diğer önemli besinler bakımından zengindir.

Yaban mersini 
Yaban mersini beyniniz için en iyi yiyeceklerden biridir. Bilişsel işlevi ve hafızayı artırmaya yardımcı olur. Parkinson ve Alzheimer'ı da önlemeye yardımcı olabilecek antosiyaninler içerir. Düzenli olarak tüketilirse, insanlarda beyin aktivitelerini iyileştirebilir.

Brokoli 
Bilişsel yetenekleri artırmaya yardımcı olabilecek K Vitamini gibi önemli besinler açısından zengindir. Ayrıca belleği geliştirmek için bilinen Kolin içerir. Düzenli olarak brokoli gibi birçok yeşil sebze tüketen kişilerin, hafızalarının daha kuvvetli çıktığı görülmüştür. Bu süper yiyecek ayrıca Alzheimer'ı önlemeye yardımcı olabilecek ve hatta depresyon duygularını bile durdurabilen iyi miktarda folik asit içerir.

Kahve 
Kahve, ruh halini yükseltmeye yardımcı olan ve hafızayı, bilişsel işlevi iyileştiren, uyanıklığı artıran ve fiziksel performansı artıran beyine güçlü bir uyarıcı gibi davranan zengin bir içecektir. Bununla birlikte, aşırı kahve tüketimi zararlı olabilir, bu nedenle alımınızı günde sadece 2-3 bardak ile sınırladığınızdan emin olun.

Evet beyninizi güçlendiren yiyecekler listesi bu şekildedir. Sizlerde mutlaka sofranızda bulundurmaya çalışın..

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.