Emziren anne günde kaç kalori almalı? Emzirirken nelerden kaçınılmalı?

Emziren anne günde kaç kalori almalı? Emzirirken nelerden kaçınılmalı?

Emzirme döneminde annenin beslenmesi, bebeğin sağlığı ile doğrudan ilişkilidir. Peki bu dönemde anne neler tüketmeli, neler tüketmemeli? Buyrun yazımız...

Anne sütü, oldukça besleyici olup, bebeğin yaşamının ilk 6 ayında ihtiyaç duyacağı besinlerin büyük bir kısmını içerir. Bu nedenle bu dönemde annenin sağlıklı beslenmesi son derece önemlidir. Anne, sağlıklı ve dengeli beslenerek, hem bebeğin gelişimine yardımcı olur hem de daha hızlı kilo verebilir.

Emzirirken annelerin daha fazla kaloriye ihtiyacı var mı?

Emziren anneler, beslenme ihtiyaçlarını karşılamak için daha fazla kaloriye ihtiyaç duyar ve günlük 450-500 kilokalori (kcal) daha fazla gıda tüketmesi gerekir.. 

  • Emziren anneler günde yaklaşık 2.300 ila 2.500 kcal ihtiyaç duyarken;
  • Diğer kadınlar günlük yaklaşık: 1.800 ila 2.000 kcal ihtiyaç duyarlar.

İhtiyaç duyulan ek kalori miktarı yaşa, vücut kitle indeksine, aktivite düzeyine ve emzirmenin kapsamına bağlıdır.

Bu dönemde az yemek, kalorileri azaltmak, hem sütü azaltır hem de annenin enerjisini düşürür.

Annelerin emzirirken kaçınması veya sınırlaması gereken yiyecekler var mı?

Hepimiz annenin yediği besinlerin sütün kalitesini artırdığını biliyoruz. Peki beslenme programını nasıl ayarlamalıyız?

Emzirirken tüketilmesi gereken yiyecekler:

  • Günde minumum 3 litre su içmeye özen gösterin. Su, anne sütü için olmazsa olmazdır
  • Günde maximum 2 şişeye kadar maden suyu tüketebilirsiniz
  • Beslenmenizde tam tahıllı gıdaları eksik etmeyin.
  • Her gün bir öğün proteince zengin beslenin. 
  • Günde bir avuç kuru yemiş sütünüzün kalitesini artırır.
  • Günde bir iki fincan rezene için.
  • Meyve ve sebzeyi eksik etmeyin.

Bunlara ek olarak annenin işlenmiş gıdalardan kaçınması, yüksek kalorili, şeker ilaveli ve sağlıksız yağlarla yapılmış yiyecekler yememesi gerekir.

Genellikle emziren annelerin belirli yiyecekleri sınırlamaları veya bunlardan kaçınmaları önerilmese de bu dönemde kafein miktarını azaltmaları, civadan dolayı aşırı balık tüketmemeleri önerilir.

Balık

Balık, mükemmel bir protein kaynağı olmaya devam etmesine ve emziren kadınlar için gerekli vitamin ve mineralleri içermesine rağmen, tüketilecek deniz ürünlerinin miktarına ve türüne karar verirken biraz dikkatli olunmalıdır. Çoğu balık, balık etinde biriken ve anne sütü yoluyla anneden bebeğe geçebilen bir miktar cıva içerir. Düşük miktar civa herhangi bir soruna neden olmaz.Bu nedenle haftada bir kez balık yemek ideal kabul edilir. 

Kafein

Tüketilen kafeinin aşağı yukarı %1’i anne sütüne geçer. Bebeklerin kafeini metabolize etmeleri çok daha uzun sürer. Bu nedenle kahvenin ve kafeinli içeceklerin ölçülü miktarlarının tüketilmesi gerekir. Bu nedenle emziren kadınların günde 2-3 kupadan fazla kahve tüketmeleri önerilmez.

Tabiki günde 2-3 fincan kahvenin bebeği olumsuz etkilemediğini de hatırlatmak gerekir. 

Örneğin günde 10 fincan kahve içen bir annenin bebeğinin asabiyet, uyku problemi, düzensiz uyku düzeni, huzursuzluk ve gerginlik olasılığı daha yüksektir.

Sonuç Olarak

Emzirme sırasında daha fazla kalori ve besin ihtiyacınız var. Burada altın kuralınız herşeyi ölçülü tüketmek olmalıdır.

Eğer yeterli beslenemezseniz bu anne sütünün kalitesini direk etkiler. 

Bunun yanında çeşitli, sağlıklı ve besleyici gıdalar tüketebilirsiniz.

Bu makale https://www.cdc.gov adresinden referans alınarak yazılmıştır.

 

Kaliteli Hayat

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki Haber
Sonraki Haber