Armut yemek için bir çok nedeniniz var

Armut yemek için bir çok nedeniniz var

Armut; demir, potasyum ve magnezyum gibi mineraller ve B, C, A ve K gibi vitaminler bakımından zengin bir meyvedir. Armuttaki besin maddelerinin sağlayabileceği sağlık yararları arasında vücudunuzun enfeksiyon, diyabet, kanser, kolit ve gutla savaşma yeteneği bulunur.

Armutlar, çok çeşitli vitamin ve mineraller içerirler. Armut, folat, riboflavin ve piridoksin (B6 vitamini) gibi B vitaminlerinin yanı sıra iyi miktarda kalsiyum, demir, potasyum ve magnezyum içerir. İçerisinde barındırdığı bu vitamin ve mineraller sayesinde, gut hastalığının önlenmesinde de büyük rol oynar.

Armut meyvesinin 100 gramlık porsiyonunda 4.3 miligram C vitamini ve 4.4 mikrogram K vitamini bulunur. Bu vitaminler sayesinde armut, kemik gücü oluşumuna ve korunmasına ve vücudun enfeksiyonlara karşı savaşmasına yardımcı olur.

Armutlar tamamen yağsızdırlar. Buna rağmen yine aynı şekilde 100 gramlık porsiyon içerisinde 3,1 gram diyet lifi bulundururlar. Besin açısından yoğun bir gıda olduğu için, kalori alımınızı sınırlamak istediğinizde armut yemek en ideal seçeneklerden bir tanesidir. İçerisinde bulunan diyet lifi daha uzun süre tok hissetmenize yardımcı olarak kilonuzu korumanıza yardımcı olur.

Ayrıca armut meyvesinin içerisinde bulunan hidroksisinnamik asit ve hidroksibenzoik asit (biyolojik aktif koruyucular) kanser riskini düşürme konusunda oldukça etkilidir. Armutlar, içeriğindeki asit ve karotenoidler sayesinde tip 2 diyabet ve kalp hastalıklarına karşı da engelleyici görev görürler.

Armut meyvesinin sadece iç kısmında bulunan ve et olarak adlandırılan bölümü değil, kabuğu da vücut sağlığı için çok faydalıdır. Armut kabuğu, flavonoller ve tarçın asidi de dahil olmak üzere birçok fitobesin içerir. Ayrıca armut kabuğu C ve A vitaminleri için de iyi bir kaynaktır. Bundan dolayı armut kabuğu, vücut sağlığının ve bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi konusunda oldukça başarılıdır.

Armutların içerisinde bulunan antioksidanlar, vücutta bulunan zararlı ve serbest radikal hücreleri engelleme konusunda etkilidir. Tüm bu faydalarına rağmen armut meyvesini tüketirken aşırıya kaçmamanız gerekir. Çünkü armutlar vücut sağlığı için zarar teşkil edebilecek fruktoz şekeri içerirler.

dilimlenmiş armutlar

Şimdi de armut meyvesinin besin değerlerine göz atalım.

Armut Besin Değerleri

  • Kalori: 57 kcal
  • Toplam yağ: 0,14
  • Doymuş yağ: 0,022 g
  • Trans yağ: 0 mg
  • Kolesterol: 0 mg
  • Sodyum: 1 mg
  • Toplam karbonhidrat: 15,23 g
  • Diyet lifi: 3,1 g
  • Şeker: 9,75 g
  • Protein: 0,36 g
  • A vitamini: 1 µg
  • C vitamini: 4,3 mg
  • Kalsiyum: 9 mg
  • Demir: 0,18 mg

Armutun Faydaları Üzerinde Yapılan Bilimsel Çalışmalar

Yapılan bilimsel araştırmalar, armutlardaki fenolik gücün olgunluğa değil, çeşide bağlı olduğunu gösterdi.  Bu da armutların sayısız çeşitte sağlık faydası olduğunun bir göstergesi durumundadır. Ayrıca armut ve diğer antosiyonin bakımından zengin meyveler üzerinde yapılan çalışmalarda bu meyvelerin (elma, armut, yaban mersini gibi) tip 2 diyabet riskini büyük oranda düşürdüğü kanıtlanmıştır.
 

 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki Haber
Sonraki Haber