Yaşlanmanın etkilerini azaltmak için sofranızdan bu yiyecekleri eksik etmeyin

Yaşlanmanın etkilerini azaltmak için sofranızdan bu yiyecekleri eksik etmeyin

Yaşlılık kaçınılmaz hepimiz birgün yaşlanacağız ama yaşlılığı yavaşlatmak elimizde. İşte uzmanların yaşlılığı yavaşlatmak için tavsiyeleri

Sağlık Haberciniz olarak şimdi sizlere yaşlanmayı durduran yiyecekleri açıklayacağız. Yaşlanmayı durduran ve etkilerini en aza indiren bazı yiyecekler var. Bunlar sırasıyla şu şekilde:

Uzmanlar yaşlanmanın belirtisi olan cilt kırışması, hareketsizlik, güçsüzlük ve bellek zayıflamasının sorumlusunun, vücuttaki antioksidan etkili bazı kimyasal maddelerin yetersizliği olduğunu ifade etti. 

Karpuz 
Hem likopen, hem de vitamin ve mineral açısından zengin, antioksidan kapasitesi yüksek bir yaz meyvesidir.

Erik 
Yüksek antioksidan kapasitesi yanında detoks yapıcı gücüyle de önemli bir anti-aging besindir.

Şeftali ve kayısı 
Potasyum deposu besinleridir.

Ayrıca C vitamini ve çok sayıda flavonoid ihtiva eder, zengin lif ve betakaroten içerikleriyle çok yararlı yaz meyveleridir.

Çilek, Kiraz, vişne: Anyosiyanin içeren meyvelerdir.

Antosiyanin içeren mor renkli besinler çok güçlü antioksidan yani hücre yaşlanmasını önleyici özelliklere sahipler.

Sağıklı dokuları ve hücreleri korur böylece kanser ve kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltırlar.

Antosiyanin kırmızı-mor renkli sebze ve meyvelerde ayrıca tüm mor çiçeklerde sonbaharda görülen morumsu yapraklı ağaçlarda bulunan renk verici bir maddedir.

Antosiyanin bulunan diğer meyveler ise; Patlıcan böğürtlen üzüm kırmızı lahana mürdüm eriği pancar kırmızı turp.

Brokoli ve Brüksel lahanası 
İhtiva ettiği sulforafan ile anti-aging yiyecekleri arasındaki yerini üst sıralarda yaz aylarında da muhafaza etmektedir.

Brokoli, ayrıca C vitamini, betakaroten, glutatyon ve lutein gibi antioksidanlarla da tıka basa doludur.

Üzüm 
Özellikle çok güçlü antioksidanlar olan oligomerik poantosiyanidin'lerin güvenilir kaynağıdır. Üzümün kabuğu, içeriği ve çekirdeğinin ortalama 20 civarında değişik antioksidan madde ihtiva ettiği belirtilmektedir. Özellikle siyah üzümden yararlanın.

Domates 
Yaşlıların bedensel ve zihinsel sağlığını korumada son derece etkili bir antioksidan olan likopenin en zengin kaynağıdır. Likopen kanser riskini azaltır, damarlarınızı korur, cildinizi ve belleğinizi destekler.

Avokado 
Çok güçlü bir antioksidan olan glutatyonun en iyi kaynaklarından biridir. Yağ bakımından zengin olması bir kusur gibi görülse de aslında avokado yağının önemli bir kısmı tekli doymamış zararsız yağlardır.

Soğan 
Özellikle kırmızı soğan güçlü bir sağlık koruyucusudur. Kansere karşı önemli bir koruma sağlayan antioksidan etkili quarcetin açısından en zengin besinlerden biridir. Soğanın enfeksiyonlardan koruma gücü de vardır.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.