Cildinizi güzelleştirecek 10 yiyecek

Cildinizi güzelleştirecek 10 yiyecek

Sağlıklı bir cilt için kimyasallar ile uğraşmanıza gerek yok. Uzmanlar tarafından onaylanmış bu yiyecekleri tüketmeniz sağlıklı bir cilde kavuşmanıza yardımcı olabilir

Doğamız bir çok faydalı yiyeceklerle dolu. Her bir yiyeceğin kuşkusuz kendine özgü bir faydası var.

Uzmanlar uzun yıllar yiyecekler üzerinde araştırma yaptılar. Ve bir çok yiyeceğin sağlığımız için çok önemli faydaları olduğunu kanıtladılar. Bir insanın hayatta kalması için yemesi içmesi ne kadar önemliyse yediği şeylerin sağlıklı olması da bir hayli önemli elbet.

Sağlık Haberciniz olarak uzmanlar tarafından doğruluğu kanıtlanmış bazı yiyecekleri sizlerle paylaşacağız. Bu yiyeceklerin her biri doğru kullanıldığı takdirde cildinizi güzelleştirip genç kalmanızı sağlayacak.

KETEN TOHUMU: Omega 3 bakımından zengin olan keten tohumu hem yaşlılık lekerleri hemde yüzdeki çizgilerin görünümünü kontrol etmenize yardımcı olur. Her gün keten tohumu tüketmek deri kızarıklıklarını , tahrişleri azaltmaya ve cildinizin temiz ve yumuşak olmasına yardımcı olur.

MOR VE MAVİ MEYVELER: Mor ve mavi meyveler harika bir cilt için yemeniz gereken en iyi besinlerdendir. Yaban mersini, böğürtlen ve kuş üzümü antioksidan açısından çok zengindirler ve cildinizin daha uzun süre genç görünmesine yardımcı olurlar.

KIRMIZI BİBER: Bir kırmızı biber günlük ihtiyacınız olan C vitamininin hepsini karşılar. Aynı zamanda kırışıkları gidermekte yardımcı olan B6 vitaminini ve besinsel lifleri içerir; ciltte kan dolaşımını arttırır ve daha genç görünmenize yardımcı olur. Kırmızı biber yemek akne oluşumuna da engel olur. 

SOMON: Somon beyinin, iskeletin, kalın bağırsağın ve kalbin sağlığını korumaya yardımcı olan D vitamini içerir. Depresyon ve kaygı bozukluğunu azaltmaya yardımcı olur ve kalın bağırsak kanserini, kemik hastalıklarını ve kalp rahatsızlıklarını önler. Somon iltihaplanma ve kızarıklara, akne ve yüz kırışıklıklarına iyi gelen omega-3 yağ asitlerini içerir. Bunların yanında düzenli olarak somon tüketmek sağlıklı ve güçlü saçlara sahip olmanıza da yardımcı olur.

ISPANAK: Ispanak besin değeri yüksek olan mutlaka yiyecek listelerinizde bulundurmanız gereken bir gıdadır. Cilde iyi gelen E, A, C vitaminleri, demir, magnezyum ve protein açısından zengindir. Ispanak aynı zamanda farklı cilt problemlerini önleyen antioksidanları içeririr. Düzenli olarak ıspanak tüketmeniz cildinizi korumanıza yardımcı olur.

AY ÇEKİRDEĞİ: Ay çekirdeği E vitamini açısından çok zengindir. E vitamini güneş ışınlarından cildinizi korumanıza yardımcı olan en önemli besin maddelerinden biridir. Ay çekirdeği en kolay taşıyabileceğiniz ve herhangi birşey yaparken atıştırabileceğiniz aperatiftlerdendir.


TATLI PATATES: Tatlı patates canlı ve sağlıklı bir cilt için önemli olan A ve C vitaminlerini yüksek oranda içerir. C vitamini cildi yumuşak ve pürüzsüz olmasını sağlayan kollajen üretimini arttırır ; A vitamini ise etkili bir antioksidandır ve cilt kanserinden korunmanıza yardımcı olur.

DOMATES: Bazı insanlar domatesin akneye sebep olduğunu söylerler. Bunun aksine domates harika bir antioksidandır. Cildin doğal renginin korunmasına yardımcı pigmentlerin korunmasına ve cilt sağlığınızı korumanıza yardımcı olur.

YOĞURT: Yoğurt cildinizin sıkı görünmesine yardımcı olan proteinleri içerir. Kırışıklarla ve ince çizgilerle savaşmanıza yardımcı olur. Şekerle birlikte paketlenmiş olduğundan meyveli çeşitlerinden uzak durun. Sade yoğurda taze meyveler ilave ederek yemeyi tercih edin. 

ÇİKOLATA: Çikolata bütün akne oluşumuna neden olduğu söylentilerine rağmen cildiniz için iyidir. Çikolata muhteşem bir cilde sahip olmanıza yarayan flavin içeren proteini yükseltir. Ama çikolatanın içerdiği kaloriden dolayı aşırıya kaçmadan tüketmeye dikkat edin

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.