Yapılması basit bu yöntemlerle bel ağrısından kurtulabilirsiniz.

Yapılması basit bu yöntemlerle bel ağrısından kurtulabilirsiniz.

Bel ağrısı insanın en az hayatında 1 kez bile olsa başına gelmiş bir sorundur. Bel ağrısına karşı bazı çözüm önerilerimiz var.

Bel ağrısı çoğu zaman kişilerin hayat kalitesini olumsuz etkilemektedir. Kimi zaman hareketsiz bir yaşam tarzı içerisinde olanlara kimi zamansa ağır yük kaldıranlarda bel ağrıları görülebilir.

Bel ağrısı olduğu zaman öncelikle bir doktora görünmenizde elbette fayda var. Dayanılmayacak şiddetli ağrılarda doktora gitmek en etkili çözüm olacaktır.

Ağrılarınız eğer hastaneye gitmeyecek düzeyde hafifse bazı çözümler var:

Kilonuza dikkat edin: Daha fazla kilo (özellikle vücudunuzun orta kısmında), ağrı ciddiyetinizi daha da kötü bir seviyeye getirebilir ve beliniz de zorlamaya yol açar.

Uyku pozisyonu: Eğer bel ağrınız varsa, doktorunuzdan en iyi uyuma pozisyonu hakkında bilgi alabilirsiniz. Cenin pozisyonunda uyumanız bazen doktorlar tarafından tavsiye edilir. Sırtüstü yatmak istiyorsanız dizlerinizin altına ve belinizin altına yastık koyabilirsiniz. Yüzüstü yatmak özellikle belinizin zorlanmasına yol açabilir. Eğer başka türlü uyuyamıyorsanız, kalçanızın altına yastık yerleştirin.

Duruşunuza dikkat edin: Bel ağrınızı önleyen en iyi sandalye bel destekli veya arkası düz olandır. Otururken dizlerinizi kalçanızdan daha yüksekte tutun. Gerekirse ayaklarınızı bir sekmenin üzerine koyun. Eğer çok uzun süre ayakta kalacaksanız, başınızı dik tutun ve karnınızı içeriye çekin. Eğer mümkünse, bir ayağınızı sekmenin üzerinde tutun ve her 15 dakikada bir ayağınızı değiştirin

Ağır şeyleri kaldırırken dikkat: Bir şey kaldırırken nasıl kaldırdığınıza dikkat edin. Ağır şeyleri kaldırırken belinizden eğilerek kaldırmayın. Dizlerinizi bükün ve çökün, karın kaslarınızı kasın ve ayağa kalkarken kaldırdığınız objeyi vücudunuza yakın tutun. Bir şey kaldırırken vücudunuzu döndürmeyin. Eğer yapabiliyorsanız, ağır objeleri kaldırmaktan çok itin. İtmek belinize daha az zarar verir.

Dar kot pantolon giymeyin: Çok dar kot pantolonlarınızı saklayın. Çok dar kıyafetler giymek eğilmeyi, oturmayı ve yürümeyi engeller ve bel ağrısını çoğaltır.

Doğru çantayı seçin: Başınızdan geçirebileceğiniz uzun ve kalın saplı, ayarlanabilir kayışlı çantalar seçin. Postacı çantaları bu tür çantalardandır. Kayışın çantanın olduğu tarafta değil de diğer omuzda olması yükün ağırlığını eşit şekilde dağıtır ve omuzunuzun, belinizin ağrılardan en az etkilenmesini sağlar. Çok ağır bir çanta veya kayışsız bir çanta taşıdığınız zaman ellerinizi sürekli değiştirin ki vücudunuzda sadece bir tarafın ağırlığı çekmesini engelleyin. Çantanızı, sırt çantanızı gereksiz yere ağırlaştırmayın, hafifletin

Öneriler Yrd. Doç. Dr. Gamze Şenbursa'nın basına vermiş olduğu demeçlerden derlenmiştir.

Fotoğraf kaynak : unsplash.com/photos/CEM52sAHR80

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.