Ne zaman ve neden kefir içmelisiniz?

Ne zaman ve neden kefir içmelisiniz?

Kefirin sağlığa faydalarını bilindiği üzere oldukça fazladır. Kefir, sindirim sistemi rahatsızlıklarını gideren sağlığı iyileştiriren harika bir besindir. Peki kefirin bu faydalarından en üst derece yararlanmak için ne zaman ve nasıl içmeniz gerektiğiniz biliyor musunuz?

Kefir ne zaman içilmeli sorusunun cevabını bir çok insan merak ediyor. Öncelikle tüm insanlar kefir ile aynı deneyime sahip değil kiminde sabah içmek daha faydalı oluyorken, kiminde ise gün ortasında veya yemeklerle birlikte içmek daha faydalı oluyor burada en büyük iş size düşüyor. Bu içeceği ne zaman içeceğinize karar verirken kendi deneyimlerinizi de hesaba katmalısınız. Bununla birlikte, uzmanlar güne başlarken kefir içmenizi tavsiye ediyor.

Kahvaltı sevmiyorsanız günün ilk öğünü olarak kefir tüketebilirsiniz. Bunu yapmanız muhtemelen size gün boyunca daha iyi bir sindirim sistemi sağlamış olacak.

Sabah kefir içmenin faydaları

  • Sinir sistemini güçlendirir.
  • İştah açar.
  • Metabolizmayı normalleştirir.
  • Sindirim sistemi hızlandırır.
  • Susuzluğu giderir.

Kefir Yemekle Birlikte İçilebilir mi?

Kefiri yemekle beraber veya tek başına içebilirsiniz. Seçim size kalmış. Bununla birlikte, yemekle birlikte kefir içen oldukça fazla insan var. Kefirin çok doyurucu olabileceğini de unutmayın.

Kefir'den Ne Zaman Uzak Durmalısınız?

Sabahları mutlaka kefir içmek zorunda değilsiniz ama midesinde hassasiyet veya reflü gibi rahatsızlıkları olanlar gece yatmadan önce içmekten kaçınmalıdır. Kefir, sindirim sisteminiz üzerinde etkili olduğu için sizi huzurlu bir gece uykusundan alıkoyabilir.

Bununla birlikte gece yatmadan önce içilen 1 bardak kefirin faydaları şunlardır:

  • Vücudumuzun gece dinlendiğimizde kalsiyumu daha iyi emer bu yüzden yatmadan önce içilen kefirden alınan kalsiyum daha fazla olacaktır.
  • Kefir ve benzeri süt ürünlerinde (yoğurt gibi) sinir sistemine faydalı maddeler mevcuttur, yatmadan önce içilen kefir sizi çabucacık gevşetecek ve uykuya dalacaksınız.
  • Uykudan hemen önce içilen kefir, sindirim sistemini toksinlerden temizler, yararlı bakterileri artırır ve sabahları kolayca tuvalete gitmenizi sağlar.

İstatistikler, uyumadan önce bir bardak kefir içen insanların sindirim sistemlerinin iyi, metabolizma hızının yüksek, hastalık oranlarının düşük ve neredeyse hiç halsiz ve zayıf hissetmediklerini göstermektedir. Ayrıca kefir içenler, geceleri daha iyi uyuduklarını, depresyon ve uykusuzluktan kurtulduklarını belirtiyorlar.

Kaliteli Hayat

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Önceki Haber
Sonraki Haber