Mutfakta uygulayacağınız küçük adımlarla sağlıklı yaşamak mümkün!

Mutfakta uygulayacağınız küçük adımlarla sağlıklı yaşamak mümkün!

Yemek yapma alışkanlıklarınızda yapacağınız değişikliklerle daha sağlıklı beslenebilirsiniz. Herşey tabiki bir anda olmayacak, gözünüz korkmasın. Siz değiştirmek isterseniz zamanla herşey istediğiniz gibi olabilir!

  1. Yemekleri olabildiğince evde pişirin, dışarıda yemek yeme alışkanlıkları azaltmaya çalışın.
  2. Yemekleri mümkünse günlük pişirin.
  3. Kuruyemişleri 6-8 saat suda bekletin. Suda bekletme işlemi kolay sindirilmesini sağlar. Fitik asit ve benzeri anti besin maddeler nötrelize edilir. Aynı zamanda bu işlem kuruyemişlerdeki vitamin ve minerallerin emilim oranını artırır.
  4. Yeşillikleri sirkeli su ile yıkayıp, kurutun.Bu şekilde buzdolabına muhafaza edin.
  5. Sebze yemeklerinde bir kilo sebzeye iki yemek kaşığı zeytinyağı kullanın. 
  6. Paketli gıdalar tüketmeyin. Özellikle hazır soslar, turşular, konserveler, meyve sularından uzak durun.
  7. Alışveriş yaparken mutlaka içerik kısmını okumayı alışkanlık haline getirin.
  8. Mevsim meyve ve sebzelerini tüketin. Buzluğa stok yapma alışkanlıklarınızı aza indirmeye çalışın.
  9. Kızartma yapmaktan kaçının.
  10. Buharda pişirmek, ızgara gibi daha sağlıklı pişirme yöntemlerini kullanın.
  11. Yemeklerde kullanılan krema yerine süt kullanın.
  12. Soğanı su ile pişirerek daha sağlıklı yemekler yapabilirsiniz.
  13. Rafine şeker kullanmayın.
  14. Besinlerin vitamin ve mineral kaybına uğramasına neden olduğundan dolayı düdüklü kullanımını azaltmaya çalışın.
  15. Yemek pişirirken bakır ve aliminyum tavalar kullanmayın. Mutfağınızda döküm ve çelige yer verin.

En Yeniler