Artık greyfurt yemenin vakti geldi, işte greyfurtun müthiş faydaları

Artık greyfurt yemenin vakti geldi, işte greyfurtun müthiş faydaları

Enerji verici, sulu ve ekşi bir lezzet arıyorsanız greyfurt, tam sizin isteklerinizi karşılayabilecek bir meyvedir. Portakal ve diğer turunçgillere göre daha büyük ebatlarda olmalarına rağmen acı bir meyve olarak tanınır. Acımsı bir tada sahip olması nedeniyle herkes tarafından sevilen bir meyve değildir. Ancak greyfurt satın alırken doğru seçimleri yaparsanız, lezzeti hoşunuza gidecektir.

Greyfurtlar tek başına tüketilebileceği gibi her türlü meyve veya yeşil salata için de uygun malzeme özelliğini görür. Greyfurt meyvesi pürüzlü ve ince bir kabuğa sahiptir. Greyfurtların yenmeden önce mutlaka dikkatlice yıkanması gerekir. Çünkü kabuktaki mikroplar meyvenin pürüzlü yüzeyine saklanabilir.

Greyfurtları portakal gibi dilimleyebilir ve yiyebilirsiniz, ama zor ve uğraştırıcı olsada meyveyi kaplayan zarın çıkarılarak yenmesi daha keyifli bir tat almanızı sağlayacaktır. Greyfurt ne kadar olgunlaşırsa tadı o kadar lezzetli ve antioksidan gücü o kadar iyi olur.

dalda greyfurt

Greyfurtun Faydaları

Greyfurt meyvesinin içeriğinde bol miktarda A vitamini, B vitamini ve diyet lifi bulunur.

Greyfurt meyvesinin içerisinde bulunan vitaminler kolon kanseri için iyi bir önleyici görevi görür.

Greyfurt, diğer vitamin ve minerallere de ev sahipliği yapar lakin insan sağlığı için en faydalı olan minerali potasyumdur. Potasyum, hücre ve vücut sıvılarının oluşumunda, kalp atış hızının düzenlenmesinde ve kan basıncı kontrolünde büyük rol oynar.

Greyfurt meyvesinin içerisinde yukarıda yazanların haricinde; folat, tiamin (B1 vitamini), B6 vitamini, kalsiyum ve magnezyum gibi besin maddeleri bulunur.

Uzmanlar, greyfurt meyvesinin içerisinde bulunan antioksidan maddelerinden tam anlamıyla verim alınabilmesi için meyve suyu halinde tüketilmesini öneriyor.

Yapılan araştırmaların gösterdiği kadarıyla greyfurt tüketen erkeklerin prostat kanserine yakalanma ihtimali tüketmeyenlere göre %82 oranında daha düşüktür.

Greyfurt üzerinde yapılan başka bir bilimsel çalışma ise, greyfurt tüketiminin böbrek taşı oluşumunu önemli ölçüde engellediğini göstermiştir.

Greyfurt içeriğinde bulunan ve bitki kaynaklı bir besin maddesi olan limonin, kanserli hücre ve tümör büyümesini durdurmaktadır.

Diyabet hastalığı riskini ortadan kaldırmak için de tüketilebilir. Ayrıca içeriğinde bulunan pektin (asit), kolesterol seviyesini de düşürmektedir.

İnsan sağlığı için bu kadar fazla faydası varken greyfurt tüketimini kararında tutmanız gerekmektedir. İçerisinde bulunan yüksek değerlerdeki fruktoz şekeri fazla tüketim olursa vücudunuza zarar verebilir.

Ayrıca nadir de olsa greyfurt tüketimi bazı ilaçları da etkileyebilmektedir. Eğer ilaç tedavisi görüyorsanız tüketmeden önce mutlaka doktorunuza danışmanız gerekmektedir.

soyulmuş greyfurt

Greyfurt Besin Değerleri (100 g için)

  • Kalori: 33 kcal
  • Toplam yağ: 0.10 g
  • Doymuş yağ: 0,014 g
  • Trans yağ: 0 mg
  • Kolesterol: 0 mg
  • Sodyum: 0 mg
  • Toplam karbonhidrat: 8,41 g
  • Diyet lifi: 1,1 g
  • Şeker: 7,31 g
  • Protein: 0,69 g
  • A vitamini: 2 µg
  • C vitamini: 3,33 mg
  • Kalsiyum: 12 mg
  • Demir: 0,06 mg

Greyfurt Üzerinde Yapılan Bilimsel Çalışmalar

Greyfurtun insülin direnci, vücut ağırlığı ve metabolik sendrom üzerindeki etkilerini incelemek isteyen doktorlar, plasebo grubu ile greyfurt ürünlerine dayalı olmak üzere 2 adet besin grubu oluşturdu. 91 adet obez hastanın yer aldığı bilimsel deneyde 12 haftalık süreç içerisinde greyfurt tüketen hastalarda plasebo tüketenlere göre daha fazla kilo verimi olduğu gözlemlenmiştir. Yemeklerden önce yenen taze greyfurtun yarısının önemli kilo kaybı ve gelişmiş insülin direnci sağladığı görüldü. Araştırmacılar, kilo vermenin tam nedeni bilinmemekle birlikte, bir kilo verme programının parçası olarak greyfurt yemenin mantıklı olduğu sonucuna vardı.

 

En Yeniler