Odaklanma ve konsantrasyon sorunum var neler yapabilirim?

Odaklanma ve konsantrasyon sorunum var neler yapabilirim?

Konsantrasyon ve odaklanma, günümüzde olduça yaygın problemlerden biridir. Bu yazımızda odaklanma ve konsantrasyon problemi azaltmaya yönelik uygulamalar ele alınmıştır.

Odaklanma ve konsantrasyon sorunum var neler yapabilirim?

  1. Çalışma masasında sadece ders ile ilgili materyalleriz olsun. Gerekmedikçe dikkatinizi dağıtacak telefon, bilgisayar dahil herhangi bir eşyayı masada bulundurmayın. 
  2. Çalışma masanızın yeterince ışık almasını sağlayın.
  3. Kitabın altında sarı renkli bir kağıt olması konsantrasyonunuzu artırır.
  4. Yeterince su tüketin, sağlıklı ve dengeli beslenin.
  5. Çalışma sırasında bir şeyler yemeyin.
  6. Yeterince uyuyun. 
  7. Öncelikle bir plan yapın. E-postaları cevaplamak, şu şu testleri çözmek gibi. Ne yapacağınız belli olsun.
  8. Ara ara bulunduğunuz yeri değiştirin. Her saat başı mola vermek konsantre olmanızı sağlayacaktır.
  9. Daldan dala atlamayın, her oturuşta tek bir şeye odaklanın.Aynı anda bir çok işle uğraşmaktan kaçının.
  10. Yatakta değil masada çalışın.
  11. Her zaman bir hedefiniz olsun. 
  12. Kendinizi iyi tanıyın. Günün hangi zaman diliminde hangi yöntemle çalımanızın daha etkin olduğunu keşfedin. 
  13. Nerede daha iyi konsantre olabildiğinizi bulun. (Yemek masası, kütüphane vs)
  14. Bazı durumlarda kulak tıkacı yararlı olabilir
  15. Beyninizi oksijensiz bırakmayın. Ara ara temiz havaya çıkın.
  16. Düzensiz bir alanda çalışmayın. Çalıştığınız alanın düzenli olmasınına özen gösterin.
  17. Yapacağınız işi ertelemeyin, çünkü ertelenen işler stres oluşturur, zihninizi boş yere meşgul eder. 
  18. Çok iyi konsantre olabilirim deyin ve buna inanın.
  19. Spor yapın.
  20. Ceviz, badem, fındık, kuru üzüm, kuru kayısı, ve havuç suyu tüketmek konsantrasyonunuzu artırır.
  21. Rafine şeker içeren gıdalardan ve msg adı verilen lezzet artırıcı içeren gıdalardan uzak durun
  22. Odaklanma için baş hacamatı tavsiye edilmektedir.
  23. Aromaterapiden faylalanabilirsiniz. Biberiye yağı odaklanmaya ve hafızayı güçlendirmeye yardımcı olur.Nane yağı zihinsel yorgunluğu azaltır.Sedir Uçucu Yağı stresi ve kaygıyı azaltır.Ayrıca güçlü bir antidepresan etkisi olan limon yağı da odaklanmada etkili aromaterapik yağlardandır.

HAFIZA VE ODAKLANMA İÇİN GEREKLİ DOĞAL VİTAMİNLER

  • Hafıza için E Vitamini
  • Enerji için B12 Vitamini
  • Beyin için Omega-3
  • Zindelik ve dikkat için Folat
  • Pozitif duygu durumu için B6 Vitamini.
  • Baş ağrısını rahatlatmak için Magnezyum
  • Odaklanma için C Vitamini
  • D Vitamini

En Yeniler