Son zamanlarda önemi daha da anlaşılan bağışıklık sistemi nasıl güçlendirilir?

Son zamanlarda önemi daha da anlaşılan bağışıklık sistemi nasıl güçlendirilir?

Koronavirüsün (COVID-19) birçok kişiye bulaşmasıyla birlikte, bağışıklık sisteminin daha da önemli olduğu gerceğiyle yüzleştik. Özellikle şu an vücudumuzun savunmasına daha çok ihtiyacımız var. Peki bunu nasıl yapabiliriz?

Bağışıklık sistemi, vücuda dışarıdan gelen, mikrop ya da zararlı maddeler gibi tüm etmenlere karşı vücudumuzun oluşturduğu savunma mekanızmasıdır. Vücudumuza verebileceği zararlı etkileri yok etmeye çalışır ve bizi hastalıklara karşı korur. Sağlıklı bir yaşam tarzı ile bağışıklığımızı güçlendirebiliriz.

COVID 19'u Önlemek İçin Bağışıklığı Artırma

Koronavirüsü tedavi edebilecek veya önleyebilecek COVID ilaçları veya bağışıklık artırıcı takviyeler olmasa da, savunmanızı mümkün olduğunca güçlü hale getirmek için bazı şeyler yapabiliriz.

Güçlü Bir Bağışıklık İçin Neler Yapabiliriz?

  • İnsanın ruhu, bedeni ve zihni birbirinden ayrı düşünülemeyeceği için öncelikle beslenme şeklinizi ve yaşam tarzınızı düzenleyin.
  • Uzmanlar haftada en az 150 dakika orta düzeyde egzersiz yapılmasını önermektedir. Bu da ortalama günde 20 dakikaya tekabül etmektedir. Hayatınızdaki hareketi ihmal etmeyin.
  • Karanlık bir ortamda, gece özellikle 23:00 ile 2:00 arası uyumaya çalışın. Bağışıklık için kaliteli uyku çok önemlidir.
  • Hayatınızdan stresi azaltın. Sevdiklerinizle buluşun(sanal bile olsa), açık havada vakit geçirmeye çalışın.
  • Kendinize yeni hobiler edinin.
  • Sigara kullanıyorsanız bırakın.
  • Günde 2.5 litre su tüketin.
  • Haftada en az 1 kez balık tüketin.
  • Hijyen kurallarına uyun.Ellerinizi sık sık yıkayın ve sosyal mesafeye dikkat edin.
  • Her bir renkte farklı bir antioksidan olduğu için renkli beslenmeye gayret gösterin. Bagışıklık için meyve ve sebze bakımından zengin beslenin.
  • Yaban mersini, brokoli ve avokado gibi sağlıklı yiyecekler yiyin
  • Propolis, çinko gibi  bağışıklığı güçlendirici destekler kullanın.
  • İdeal kilonuzu koruyun.

Bağışıklık İçin Hangi Takviyeler Kullanılabilir?

Maryland Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde Bütünleştirici Tıp Merkezi direktörü Dr. Chris D'Adamo, bağışıklık sisteminin en iyi şekilde çalışmasını sağlamak için aşağıdaki takviyeleri ölçülü bir şekilde kullanmanızı önermiştir:

C vitamini, soğuk algınlığı süresini kısaltarak ve doğal bir antihistaminik ve anti-enflamatuar olarak hareket ederek viral, bakteriyel ve diğer enfeksiyonların önlenmesine yardımcı olur.

D vitamini, soğuk algınlığı ve grip riskini azaltabilen en önemli bağışıklık sistemini güçlendiren besin maddelerinden biridir; Bu düzenli olarak alınmalıdır.

Kısa süreli olarak kullanıldığında A vitamini, vücudun enfeksiyonlarla, özellikle solunum yolu enfeksiyonlarıyla savaşma yeteneğini desteklemeye yardımcı olur.

Çinko, hastalığın başlangıcından sonraki 24 saat içinde alındığında enfeksiyonların sayısını ve soğuk algınlığının süresini azaltmaya yardımcı olur.

Selenyum, bağışıklık fonksiyonu için önemli bir besindir ve Brezilya cevizi gibi gıdalardan kolayca elde edilir. Selenyum ayrıca vücudun bakterilere, virüslere ve kanser hücrelerine karşı savunmasını güçlendiren bir antioksidandır.

Bal, burun ve ağız gibi mukoza zarının hafif ağrılarını ve iltihabını gidermede iyidir ve antioksidan özelliklere ve bazı mikrobiyal etkilere sahiptir; Öksürük ve boğaz ağrısına yardımcı olur ve çay veya limonlu ılık suya eklenebilir. (1 yaşın altındaki çocuklara bal verilmemesi gerektiğini unutmayın.)

Sarımsak, taze, yaşlanmış öz ve sarımsak takviyeleri, üst viral solunum yolu enfeksiyonlarının şiddetini azaltır ve soğuk algınlığının viral enfeksiyonlarını önlemede işe yarar.

Probiyotikler, hem bağırsak sağlığını destekleyen hem de bağışıklık sisteminin işlevini ve düzenlenmesini etkileyen "iyi bakteriler" içerir. Özellikle çocuklarda solunum yolu enfeksiyonlarının sayısını da azaltır.

Beta-glukanlar - çok sayıda insan denemesi, beta-glukanların viral saldırıya karşı aktiviteyi uyardığını göstermiştir; bu bulgular, plaseboya kıyasla soğuk algınlığı ve grip semptomlarında ve üst solunum yolu enfeksiyonlarında bir azalmayı içerir.

Mantar - çeşitli mantar türlerinin sayısız yolla bağışıklık işlevine yardımcı olduğu gösterilmiştir; Bazı şifalı mantarlar arasında Shiitake, Lion's Mane, Maitake ve Reishi bulunur.

Berberin - çeşitli bitkilerin köklerinde, rizomlarında ve gövde kabuğunda bulunan bu doğal bileşiğin antiviral ve antiinflamatuar özelliklere sahip olduğu gösterilmiştir; goldenseal, goldthread ve Oregon üzüm türlerinde bulunur.

Hastalıklara karşı korunmak için bağışıklığı güçlendiren yiyecekler nelerdir?

  • Portakal, mandalina, limon gibi cvitamininden zengin meyveler
  • Bal
  • Sarımsak soğan
  • Nar
  • Zencefil, zerdeçal
  • Kivi
  • Çekirdekli siyah üzüm ve kurusu
  • Brokoli, brüksel lahanası gibi sebzeler
  • Patates, tatlı patates
  • Keçiboynuzu özü 

Bağışıklığı korumak için nelerden kaçınmalıyıız?

  • Antibiyotik
  • Gluten
  • Düzensiz Uyku
  • Stres

Burada yer alan bilgiler, https://www.umms.org sitesinden derlenmiştir.

 

En Yeniler