Yediğinizi Ağzına Getiren Baş Belası Reflü Kabusunuz Olmasın! İşte Reflüye İyi Gelen Yiyecekler

Yediğinizi Ağzına Getiren Baş Belası Reflü Kabusunuz Olmasın! İşte Reflüye İyi Gelen Yiyecekler

Reflü dönem dönem pek çoğumuzun muzdarip olduğu problemlerinden. Reflüde bazı yiyecekler mide asidi üretimini arttırarak hayatı çekilmez hale getirebiliyor. Gelin "Reflüye ne iyi gelir, hangi yiyeceklerden uzak durmak gereki?" hep birlikte öğrenelim.

Reflü, mide asidinin yemek borusuna geri gelmesinden kaynaklanan yaygın bir mide hastalığıdır. Reflüde beslenme alışkanlıkları da çok etkilidir. Gelin reflüye ne iyi gelir, hangi yiyeceklerden uzak durmak lazım hep birlikte öğrenelim. 

İŞTE REFLÜYE İYİ GELEN YİYECEKLER

Sebzeler

Sebzeler mide asidini azaltır. Yeşil fasulye, brokoli, kuşkonmaz, karnabahar, yeşil yapraklı sebzeler, patates ve salatalığı beslenmenize dahil edin.

Zencefil

Zencefil, doğal antienflamatuvar özelliklere sahiptir ve mide ekşimesi gibi sorunlarda tedavi edici özelliğe sahiptir.

Turunçgil olmayan meyveler

Kavun, muz, elma ve armut gibi turunçgil olmayan meyvelerin, asidik meyvelere göre reflü semptomlarını tetikleme olasılığı daha düşüktür.

Yağsız et ve deniz ürünleri

Tavuk, hindi, balık ve deniz ürünleri gibi etler az yağlıdır ve reflü semptomlarını azaltırlar. Bu tarz etleri kızartmadan ızgarada, fırında veya buharda pişirerek tüketin.

Yumurta akı

Yumurta akı reflü hastaları için iyi bir seçenektir. Yağ oranı yüksek olan ve reflü semptomlarını tetikleyebilen yumurta sarısından uzak durun.

Sağlıklı yağlar

Zeytinyağı, susam yağı, avokado, keten tohumu yağlarını kullanın. Trans yağlarından uzak durun. 

REFLÜDEN ŞİKAYETÇİYSENİZ AŞAĞIDAKİ YİYECEKLERDEN UZAK DURUN

  • Patates kızartması ve soğan halkaları

  • Tereyağı, tam yağlı süt, peynir ve krema gibi ürünler

  • Yağlı etler

  • Dondurma, patates cipsi

  • Domates

  • Portakal, greyfurt, limon, ananas,

  • Çikolata

  • Soğan, sarımsak ve baharatlı yiyecekler

Bununla birlikte;

✔️ Midenizi tam doldurmayın.

✔️ Uyumadan önce yemek yemeyin. Yemek ile uyku arası en az iki saat süre geçmiş olsun. 

✔️ Yemekleri hızlı hızlı yemeyin. Uzun uzun, oturarak yemek yemek reflü de çok önemli.

✔️ İdeal kiloda olmaya gayret edin. 

✔️ Bol su için.

✔️ Egzersiz yapın, günlük  yarım saat yürüyüş rahatlatacaktır. 

✔️ Kahve, çikolata, baharat, gazlı yiyecekler, kızartmalardan uzak durun. 

✔️ Dar kiyafetler giymekten kaçının.

✔️ Sigara ve alkoldan uzak durun.

✔️ Nane sakız çiğneyebilirsiniz.

En Yeniler