Uyuyorum ama dinlenemiyorum diyorsanız çaresi bulundu

Uyuyorum ama dinlenemiyorum diyorsanız çaresi bulundu

Uyku bir detokstur. Güne enerjik ve keyifli başlamak için kaliteli uyumak gerekir.Hatta uzmanlar uykunun, sağlıklı yaşam için beslenme ve egzersizdan daha da önemli olduğunu vurguluyor. Peki bunun için neler yapabiliriz hep birlikte bakalım...İdeal uyku nedir?

Uzmanlar ortalama 7-8 saat uyumanın ideal olduğunu söylüyor. Rutin olarak  yeterli uyumayan kişilerin kanser risklerinin daha fazla olduğunu ve alzheimer nedenlerinden biri olduğunu hatırlayarak uyku saatlerininiz üzerinde bir kez daha düşünün.

Uyuyamıyorsanız hemen ilaca sarılmayın, uyku kalitenizi artırın!

  • Uyku için ortam önemli. Televizyon karşısında kısa süreli kestirmeler gece uykunuzu bozabilir. Bu yüzden uyumak için yatak odanızı kullanın.
  • İdeal oda sıcaklığı 21-23 derecedir. Ortam daha soğuk ya da daha sıcak olursa uykunuzu etkiler.
  • Her gün aynı saatlerde yatıp aynı saatlerde kalkın.
  • Ortamda ışık ve ses olmasın.
  • 23:00-02:00 arası melatonin hormonu en üst seviyeye ulaştığı için bu saat dilimlerinde uyumuş olun.
  • Akşam 19:30 dan sonra yiyecek alımını sonlandırın.
  • Eğer yatağa yattığınız halde 30 dakika içinde hala uyuyamadıysanız yataktan kalkın. Farklı bir şeylerle uğraşıp (kitap okuma gibi) tekrar yatarsanız daha çabuk uyuyabilirsiniz.
  • Ağır egzersizlerden ve akşam spor yapmaktan kaçının.
  • Uyku öncesı sıcak bir banyo daha çabuk uyumanızı sağlayabilir. Bunun için uyumadan 1 saat önce duş alın. 
  • Uyku apnesi gibi nefes problemleri yorgun uyanmanıza sebep olabilir. Bu durumda doktorunuza danışın.
  • Dijital Detoks yapın. Yattığınız yerde telefon dahi bulundurmayın. Sabah uyanmak için telefonu alarm olarak kullananlardansanız çalar saate dönün.
  • Yediğiniz içtiğiniz, izlediğiniz herşey uykunuzu etkiler unutmayın.

Sağlık Haberciniz / ÖZEL

Etiketler :
En Yeniler