Engelsiz Sağlık İletişim Merkezi hizmeti yeteri kadar bilinmiyor
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, "Egelsiz Sağlık İletişim Merkezi: ESİM" hizmetini tanıttı. Koca, bu hizmetin sağlık alanında işitme ve konuşma engeli yaşayan vatandaşlara büyük kolaylık sağladığını vurguladı. Özellikle acil sağlık hizmetlerine ulaşma sürecinde ESİM'in dezavantajları minimize ettiğini belirten Bakan, örnek olarak bir işitme engelli hastanın gece saatlerinde ambulans çağırarak ve hastanede uzaktan erişimle bilgi alarak sağlık hizmeti aldığını örnek verdi.
ENGELSİZ SAĞLIK İLETİŞİM MERKEZİ: ESİM. Sağlık Bakanlığımızın bu hizmetinden haberdar olanların sayısı maalesef az.
— Dr. Fahrettin Koca (@drfahrettinkoca) September 21, 2023
ESİM, sağlık hizmetine, özellikle acil olanlarına başvurma, sağlık hizmeti alma süreçlerinde işitme ve konuşma engelinin dezavantajını minimuma indiriyor. Örneğin,… pic.twitter.com/xzlbYIteCb
Bakan Koca, ESİM hizmetinin yeterince bilinmediğini ve geçen yıl sadece 10 bin 536 kişinin faydalandığını, oysa 900 bin işitme engelli bulunduğunu ifade etti. ESİM Projesi'nin, işitme ve konuşma engellilerin acil durumlarda 112'ye ulaşma veya doktorla iletişim kurma zorluklarını aşmak için hayata geçirildiğini ve şimdi daha geniş kitlelere ulaştırılması hedeflendiğini söyledi.
Bakan Koca, açıklamasını 18-24 Eylül Uluslararası İşitme Engelliler Haftası'nda ESİM hizmetini tanıtmak için bir fırsat olarak gördüğünü ifade ederek, engelli vatandaşlar adına bu hizmeti sunanlara teşekkür etti.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.