Detoks sularını boşverin! Vücudunuzu içten temizleyerek uzun vadede daha karlı çıkın

Detoks sularını boşverin! Vücudunuzu içten temizleyerek uzun vadede daha karlı çıkın

Toksinleri vücuttan uzaklaştırmak anlamına gelen detoksun, sadece zayıflamak için kullanıldığını zannediyorsanız yanılıyorsunuz! Oysa ki genel sağlığınızı iyileştirmek, ancak iç organları toksinlerden arındırmakla mümkün. Gelin vücudunuza yatırım yaparak daha sağlıklı yaşamın kapılarınızı aralayın.

Toksinler, yaşam kalitenizi azaltarak sağlığınızı tehtit edenlerin başında geliyor.Uzmanlar detoksun, toksinleri ortadan kaldırdığını ve sağlığınızı iyileştirdiğini söylüyor.

Peki detoks adı altında diyet programlarını uygulamadan "iç temizlik" mümkün mü?

Evet. Beslenme düzenininizdeki ve yaşam tarzınızdaki değişikliklerle daha sağlıklı olmanız mümkün.

Vücudunuz toksinleri ve diğer istenmeyen maddeleri işlemek için zaten tam donanımlıdır. Sağlıklı çalışan karaciğer, böbrekler, sindirim sistemi, deri ve akciğerler toksinleri nasıl atacaklarını biliyor. Detoks diyetleri vücudunuzun kendi başına yapamayacağı hiçbir şeyi size vaad etmez! Siz vücudunuzun doğal detoksifikasyon sistemini geliştirip, ona güvenin...

UZUN VADEDE SAĞLIKLI ÇÖZÜMLER UYGULAYIN

Amacınız vücudunuzdan kısa sürede toksinleri atmak olmasın. Vücudunuza minumum toksinleri sokarak sorunu kökten çözmek daha akıllıcadır, unutmayın.

Uyku Kalitenizi Artırın ve Yeteri Miktarda Uyuyun

Her gece yeterli ve kaliteli uyumak, vücudunuzun sağlığını ve doğal detoksifikasyon sistemini desteklemek için olmazsa olmazdır.

Uyku, beyninizin kendini yeniden düzenlemesine, yeniden şarj etmesine ve gün boyunca biriken toksik atık yan ürünlerini gidermesini sağlar. Bu atık ürünlerden biri, Alzheimer hastalığının gelişimine katkıda bulunan beta-amiloid adı verilen bir proteindir.

Yapılan araştırmalar kalitesiz ve yetersiz bir uykuyu; stres, anksiyete, yüksek tansiyon, kalp hastalığı, tip 2 diyabet ve obezite ile ilişkilendirmiştir.

Uzmanlar, sağlıklı bir yaşam için düzenli olarak günde yedi ila dokuz saat uyumanızı tavsiye ediyor.

Daha Fazla Su İçin

Su, susuzluğunuzu gidermekten çok daha fazlasını size sunar. Örneğin, vücut ısınızı düzenler, sindirime ve besin emilimine yardımcı olur ve toksinleri vücudunuzdan çıkararak vücudunuzu detoksifiye eder.

Antioksidan Açısından Zengin Gıdalar Tüketin

Antioksidanlar, hücrelerinizi serbest radikal adı verilen moleküllerin neden olduğu hasarlara karşı korur. Bununla birlikte alkol, sigara dumanı, kötü beslenme ve kirletici maddelere maruz kalma aşırı serbest radikal üretebilir. Bu moleküller hücrelere zarar vererek demans, kalp hastalığı, karaciğer hastalığı, astım ve belirli kanser türleri gibi bir çok hastalığıa sebep olur.

Antioksidanlar açısından zengin bir beslenmek, vücudunuzun aşırı serbest radikallerin ve hastalık riskinizi artıran diğer toksinlerin neden olduğu oksidatif stresle savaşmasına yardımcı olur.

Antioksidandan bakımından zengin yiyeyecekler tüketin. Meyveler, meyveler, kuruyemişler, kakao, sebzeler, baharatlar ve kahve ve yeşil çay gibi içecekler en yüksek miktarda antioksidan içerir.

Prebiyotik Bakımından Yüksek Gıdalar Tüketin

Bağırsak sağlığı, detoksifikasyon sisteminizin sağlıklı kalması için önemlidir. Bağırsak hücreleriniz, bağırsaklarınızı ve vücudunuzu kimyasallar gibi zararlı toksinlerden koruyan bir detoksifikasyon ve boşaltım sistemine sahiptir.

Prebiyotikler açısından zengin bir beslenme, sindirim sisteminizi sağlıklı tutar, bu da uygun detoksifikasyon ve bağışıklık sağlığı için önemlidir.

Tuz Alımınızı Azaltın

Çok fazla tuz tüketmek, özellikle böbreklerinizi veya karaciğerinizi etkileyen bir durumunuz varsa veya yeterince su içmiyorsanız, vücudunuzun fazla sıvıyı tutmasına neden olur.

Bu aşırı sıvı birikimi de şişkinliğe neden olabilir ve sizi rahatsız edebilir. 

Hareketsiz Kalmayın

Düzenli yapılan egzersiz; daha uzun bir yaşam, tip 2 diyabet, kalp hastalığı, yüksek tansiyon ve bazı kanserler dahil olmak üzere birçok hastalık riskinin azalması demektir.

Egzersiz, vücudunuzun sistemlerinin düzgün çalışmasına ve hastalıklara karşı korunmasına yardımcı olur.

Haftada en az 150-300 dakika orta yoğunlukta egzersiz (tempolu yürüyüş gibi) veya haftada 75-150 dakika ağır şiddetli fiziksel aktivite (örneğin koşma gibi) yaparak daha sağlıklı bir yaşamın kapılarını aralayabilirsiniz.

BUNLARLA BİRLİKTE İÇ TEMİZLİK YAPACAKLARINIZ VAR

  • Kükürt içeren yiyecekler yiyin. Soğan, brokoli ve sarımsak gibi kükürt oranı yüksek yiyecekler kadmiyum gibi ağır metallerin atılımını artırır.
  • Yemeklerinizde kişnişi kullanın. Kişniş, toksinlerin ve kimyasalların vücuttan atılmasını sağlar. 
  • Glutatyonu destekleyin. Yumurta, brokoli ve sarımsak gibi kükürt açısından zengin yiyecekler yemek, vücudunuz tarafından üretilen ve detoksifikasyona büyük ölçüde dahil olan önemli bir antioksidan olan glutatyonun işlevini geliştirmeye yardımcı olur.
  • Kimyasallardan uzak durun. Satın aldığınız ürünlerin etiketlerini okuyun. 
  • Beyaz un ve şekerden uzak durun.
  • Suyunuza, çorbalarınıza, salatalarınıza limon sıkın.
  • Ruhsal dingilliği yakalamaya çalışın. Kıskançlık, kin, öfke gibi duygularından arındıkça daha sağlıklı bir ruha sahip olacağınızı unutmayın.


 

Etiketler :
En Yeniler