Bağırsak mikrobiyomu ile kemik yoğunluğu arasında bağlantı bulundu

Frontiers in Endocrinology dergisinde yayınlanan son araştırma, bağırsak mikroplarının iskelet sağlığı ile ilişkili olabileceğini göstererek "osteomikrobiyoloji" adını verdikleri yeni bir alanın kapısını aralıyor.

Hebrew SeniorLife ve Hinda ile Arthur Marcus Yaşlanma Araştırmaları Enstitüsü'nde Veri Bilimcisi II Paul C. Okoro liderliğindeki araştırmacılar, Framingham Üçüncü Nesil Çalışması ve MrOS çalışmasına dayalı büyük bir gözlemsel çalışma yürüttüler. Bu çalışma, bağırsak mikrobiyotasının iskelet sağlığı üzerindeki etkilerini inceledi ve özellikle yaşlı yetişkinlerde obezite ile ilişkilendirilen Akkermansia ve Clostridiales adlı bakterilerin olumsuz etkilerini belirledi.

Clostridia sınıfından DTU089 adlı bir bakterinin, düşük fiziksel aktivite ve protein alımı olan kişilerde daha yaygın olduğu ve bu faktörlerin iskelet sağlığı ile bağlantılı olduğu görüldü.

Araştırmacılar, daha yüksek mikrobiyota çeşitliliğinin daha düşük kemik yoğunluğu ve mikro mimari ile ilişkili olduğunu ve bazı bakterilerin kemik yapısını etkileyebileceğini buldular.

Ancak, bakterilerin iskelet sağlığına doğrudan etkilerini belirlemek için daha fazla çalışma gerektiğini ve bu ilişkileri daha iyi anlamak için ek araştırmalar yapmayı umduklarını belirttiler. Eğer bu bulgular doğrulanırsa, bağırsak mikrobiyomunu hedef alarak iskelet sağlığını geliştirmek mümkün olabilir.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
En Yeniler