Neden yer fıstığı yememeliyiz?

Neden yer fıstığı yememeliyiz?

Yer fıstığı en sevilen kuruyemişlerden olup cilt sağlığından kalp-damar hastalıklarını önlemeye, alzhemier hastalığına yakalanma riskini azaltmaktan hafızayı geliştirmeye kadar pek çok faydasıyla biliniyor. Peki günlük tüketilmesi gereken yer fıstığı miktarı ne kadar? Fazla miktarda yer fıstığı yemek neden zararlı? Kimler yer fıstığı tüketmemeli?

YER FISTIĞI NASIL TÜKETİLİR?

Vitamin ve mineraller bakımından oldukça zengin olan yer fıstığı tam bir enerji deposudur. Öğünler aralarında iyi bir atıştırmalık olabilir. Bilimsel olarak "Arachis Hypogea" olarak bilinen yer fıstığı, genellikle kuruyemiş olarak kavrulmuş ve tuzlanmış olarak, kahvaltılarda fıstık ezmesi şeklinde tüketilir.

YER FISTIĞININ FAYDALARI

Yer fıstığı, vücudunuzun hücresel hasarı önlemek için kullandığı iki antioksidan olan E vitamini ve manganez bakımından zengindir. E vitamini ayrıca hücreleriniz ve dokularınız arasındaki iletişimi desteklerken, manganez metabolizmanızı destekler.

  • E Vitamini sayesinde cilt sağlığı için faydalıdır. Omega 3 yağları sayesinde saç dökülmesi ve kırılmasına karşı koruma sağlar. Ayrıca sedef ve egzama gibi cilt hastalıklarını da önlemeye yardımcı olur.
  • Bağışıklık sistemini destekleyen yer fıstığı, kandaki şeker oranını dengelediği için diyabet hastaları için de oldukça faydalıdır.
  • İçerisinde bulunan triptafon, seratoninini artırır. 
  • İçerisinde bulunan yağlar yüksek oranda polifenolik asit grubu içerir ve bunlar mide rahatsızlıklarının önler.
  • Kalp sağlığı için faydalıdır.

28,35 gram yer fıstığı şunları içerir.

  • 170 kalori
  • 2 miligram E vitamini (Günlük E vitamini ihtiyacının %13'ü)
  • 523 mikrogram manganez. (Günlük manganez ihtiyacının %23'ü)
  • 2.5 gram doymuş yağ
  • 91 miligram sodyum

Besin değerine rağmen yer fıstığının kalorisi yüksektir. Çok fazla yer fıstığı yerseniz aşırı kilo alabilir veya sivilcelenme gibi cilt sorunları yaşayabilirsiniz.

Çok Fazla Sodyum ve Doymuş Yağ İçerir

Çok fazla yer fıstığı yemek sodyum ve doymuş yağ alımınızı artırabilir. Yarım fincan kavrulmuş ve tuzlanmış yer fıstığı, doymuş yağ alımınızı 6,2 gram ve sodyum alımınızı 230 miligram artırır.

Yağ oranı yüksek yiyecekler yemek sadece kalori alımınızı artırmakla kalmaz. Aynı zamanda yer fıstığındaki doymuş yağ, kalp hastalığına yol açabilen "kötü" kolesterol olarak bilinen LDL seviyenizi artırabilir.

Sodyum ise kan basıncınızı artırır. Buna binaen yüksek sodyumlu beslenme kalp hastalığı riskini artıran nedenlerden biridir.

ÖNERİLEN MİKTARLAR

Günlük 28,35 gramdan fazla yer fıstığı tüketmeyin. Eğer tartınız yoksa ortalama bir avuç dolusu yer fıstığının yarısını tüketin.

ÖZETLE

  • Kolesterol hastalarının fıstık tüketiminde dikkatli olması gerekir.
  • Aşırı tüketilmediği sürece gebelik döneminde tüketilebilir.
  • Yer fıstığı alerjik reaksiyonlara yol açabilir. Bilinen en alerjen gıdalardan biridir.
  • Yer fıstığ yer altında yetiştiği için en büyük sorunu aflotoksin denen toksindir. 

En Yeniler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.