Bademi En İyi Arkadaşınız Yapmanız İçin 8 Neden Şaşırmaya Hazır Olun!

Bademi En İyi Arkadaşınız Yapmanız İçin 8 Neden Şaşırmaya Hazır Olun!

Yağ, protein ve karbonhidrat bakımından zengin içeriğe sahip olan badem kuruyemiş tabaklarının da gözdesidir. Kalsiyum, magnezyum, fosfor ve potasyum gibi iyi bir mineral kaynağı olan bademin faydaları saymakla bitmiyor. Gelin bademi yakından tanıyalım.

"Süper Gıda" olarak tanımlanan bademin faydaları herkesi şaşırtıyor. 

Enerji Verir

% 21 karbonhidrat, % 50 yağ ve % 21 protein içeren badem iyi bir enerji kaynağıdır. Kendinizi yorgun hissettiğinizde badem yiyin. Badem, kısa sürede daha aktif ve enerjik olmanızı sağlayacaktır.

İyi bir protein kaynağıdır

Badem özellikle hayvansal ürün tüketmeyenler için iyi bir bitkisel protein kaynağıdır. Süt alerjisi olan kişiler için hem kendisi hem de badem sütü vazgeçilmezdir.

Lif İçeriği Yüksek

Bademin lifi içeriği % 12,5'tir. Bilindiği gibi lif sindirim sistemi için önemli olup bağırsak sağlığını korur. Ayrıca kilo vermede önemlidir bu yüzden badem diyetisyenlerin olmazsa olmaz kuruyemişidir. Kişiyi tok tuttuğu için ara öğünlerde 10-15 adet badem önerilir. 

Kalsiyum Zengini

100 gram badem 269 mg ile iyi bir kalsiyum kaynağıdır. Bu nedenle herhangi bir süt ürünü tüketmeyenler için badem sütü iyi bir alternatiftir.

İyi Bir Potasyum Kaynağı

Bilindiği gibi potasyumun kalp sağlığı üzerinde olumlu etkisi vardır. Badem potasyum bakımından zengin olduğu için kalp sağlığı için önerilen yiyecekler arasında yer alır. Badem içerisindeki potasyum aynı zamanda kan basıncını dengeler.

 

Kaliteli yağ içerir

Badem yağ açısından da zengin bir besindir. 100 gr badem yaklaşık 50 gr sağlıklı yağ içerir

Diyabeti olanlar için altın değerinde

Şeker hastaları yani diyabeti olanlar için badem müthiş bir besindir.  Uzmanlar bademi kan şekerini dengeleyen doğal reçete olarak veriyorlar.

Harika Bir Antioksidan

Antioksidanlar, vücudun koruma kalkanı gibidir ve sağlığımızı tehlikeye sokan her türlü hastalıklara karşı koruma sağlar. Badem de harika bir antioksidan kaynağıdır. Özellikle kahverengi kısımlarını antioksidan bakımından daha zengindir, mutlaka tüketilmesi gerekir. 

En Yeniler