İSTANBUL, (DHA) - Online diyetisyen Fit Brokoli, Amazon'un Başkan Yardımcısı Cem Şibay'ın şirketinden 400 bin dolar yatırım aldı. Aldığı yatırımın ardından merkezini Hollanda'ya taşıyarak Avrupa pazarındaki yerini hazırlayan online diyetisyen servisi, hizmetlerini Mart 2023 itibarıyla da son kullanıcıya açtı.
Sağlıklı beslenme danışmanlığı ve wellbeing (esenlik) trendi yükselişini sürdürürken, birçok insan diyetisyenlerin kapısını çalıyor. Kişisel beslenme danışmanlığına makine öğrenmesini dahil eden online diyetisyen servisi Fit Brokoli, Amazon Başkan Yardımcısı (Vice President) ve Prime Video Genel Müdürü Cem Şibay'ın kişisel yatırım şirketinden 400 bin dolar yatırım aldığını duyurdu. Bugüne kadar yalnızca şirketlere ve şirketlerin çalışanlarına yönelik hizmet veren ve aldığı yatırımla merkezini Hollanda'ya taşıyarak Avrupa pazarındaki yerini hazırlayan Fit Brokoli, hizmetlerini Mart 2023 itibarıyla son kullanıcıya da açtı.
Fit Brokoli CEO'su Bekir Şirin, aldıkları yatırıma dair düşüncelerini şu sözlerle paylaştı:
"Amazon Başkan Yardımcısı (Vice President) ve Prime Video Genel Müdürü Cem Şibay'ın yatırım şirketinden önemli bir yatırım aldık. Cem Şibay Amazon'da 18 yıl geçirdi ve birçok birimde yöneticilik görevleri yürüttü. 7 sene boyunca M&A (Birleşmeler ve Devralmalar) alanında Amazon yatırımlarını yönetti. Bu dönemde Amazon'un yaptığı yatırımlar arasında Çiçek Sepeti de vardı. Biz de aldığımız yatırımla birlikte hedeflerimize bir adım daha yaklaştık."
AVRUPA'YA AÇILDILAR
2022'nin başında Romanya operasyonunu başlatan Fit Brokoli, aldığı yatırımla birlikte merkezini Hollanda'ya taşıdı. Avrupa pazarının kapısını araladıklarına dikkat çeken Bekir Şirin, "Yalnızca coğrafi olarak büyümüyoruz. Hizmetlerimizi şirketlerle yaptığımız anlaşmaların da ötesine taşıyoruz ve son kullanıcıya ulaştırmak için geliştiriyoruz. Fit Brokoli olarak 2020'deki kuruluşumuzun ardından kısa sürede yakaladığımız ivmeyi daha da artırmayı planlıyoruz" dedi.
"DENEYİMLERİMİZİ ORTAK ZEKAYA DÖNÜŞTÜRÜYORUZ"
Kişisel beslenme danışmanlığında yeni bir model yarattıklarını belirten Bekir Şirin, "Dijitalleşme beraberinde getirdiği nimetlerin yanında, götürdükleriyle de konuşulmalı. Bu noktada bizim en büyük vaadimiz insani bağları sürdürmek. Dolayısıyla kullanıcılarımızı her zaman gerçek bir diyetisyenle eşleştiriyoruz. Kullanıcı ona özel seçilmiş diyetisyenle ilerlerken, onun bilgisi olmadan değişiklik yapmıyoruz. Hizmetlerimizin perde arkasında teknolojiyi diyetisyenlerimizin hizmet kalitesini artırmak için kullanıyoruz. Yapay zeka ve makine öğrenmesi sayesinde diyetisyenlerin kullanıcılarımızı en doğru şekilde yönlendirmelerini sağlayan süreçler tasarlıyoruz. Kullanıcılarımızla kazandığımız deneyimi mesajlaşma uygulamasıyla bütün diyetisyenlerin kullanabileceği ortak bir zekâya dönüştürüyoruz" dedi.
MEMNUNİYET ORANINI YÜZDE 96'YA ULAŞTIRDILAR
Sağlıklı beslenme danışmanlığını en uygun fiyatlarla herkes için erişilebilir kılma misyonuyla çıktıkları yolda kısa sürede 150'den fazla şirkete hizmet vermeye başladıklarını belirten Fit Brokoli CEO'su Bekir Şirin, "Biz diyetisyenlik hizmetini hem deneyim hem de konsept anlamında yeniden tasarladık. Çok sevilen, bağlılık oluşturan, faydalı bir hizmet ortaya çıkardık. Bu yüzden diyetisyen değil, Fit brokoli diyoruz. WhatsApp üzerinden sınırsız mesajlaşma imkanı sunarak kullanıcılarımızı sürekli olarak destekliyoruz. Anlaştığımız şirketlerde 20 bini aşkın çalışanın diyetisyeni olduk. Her gün mesajlaştığımız on binlerce kullanıcımızın memnuniyet oranını yüzde 96'ya çıkardık. Öte yandan 47 net tavsiye skoru (NPS) ile rakipsiz bir yapılanma olduğumuzu ortaya koyduk. Hakkımızda daha fazla bilgi almak isteyen herkes sosyal medya hesaplarımızda paylaştığımız başarı hikayelerimizi dinleyebilir" ifadelerini kullandı.
Kaynak: Basın Bülteni