Patates besin değerini yok etmeden nasıl pişirilir

Patates besin değerini yok etmeden nasıl pişirilir

Patates her yaştan insanın sevdiği bir yiyecek. En çok tercih edileni kızartması olsa da haşlaması çok daha sağlıklı. Ancak yanlış haşlama yöntemi bütün besin değerini yok edebilir.

Patates haşlaması uzmanların en çok önerdiği yiyecek. Özellikle diyet yapanlar rahatlıkla tüketebilir. Kızartmasının son derece sağlıksız olduğunu biliyoruz.

Peki patatesin besin değerini yok etmeden nasıl tüketebiliriz? Şimdi size vereceğimiz bu sağlıklı bilgilerle patatesin besin değerinin yok olmasının engelleyeceksiniz. Sizlerde bu bilgileri arkadaşlarınızla paylaşmayı ihmal etmeyin.

Patatesin kabuklarını soymayın
Patatesi haşlamak için birçok insan kısa sürede kaynasın diye kabuklarını soyuyor. Ancak bu yöntem patatesten yeterli miktarda protein almamanıza sebep olur. Milliyet'de yer alan bir habere göre: Patatesin protein içeriğinin yarısı ve vitaminlerinin üçte biri kabuklarında yer alıyor. Bu yüzden patatesin kabuklarını soymadan önce bir kez daha düşünün.

Varsa imkanınız buharda pişirme yapın.
Buharda pişirme besinlerin besin değerinin kaybolmadan pişirilebileceği en güzel ve kolay yöntemlerden biridir.

Patatesi kısa sürede haşlamak isterseniz onları eşit bir şekilde parçalara bölün. Dilediğiniz miktarlarda küçültebilirsiniz ne kadar küçük parca olursa o kadar hızlı pişecektir.

İpucu
Bir diğer önemli nokta ise patatesleri haşlamadan önce kabuklarını fırça yardımıyla suyun altında ovun. Bu sayede patatesin üzerinde birikmiş her türlü kir ve döküntü temizlenecektir.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.