Kalp sağlığınızı korumaya yardımcı olan kalp dostu besinler

Kalp sağlığınızı korumaya yardımcı olan kalp dostu besinler

Kalp sağlığınız için bu yiyecekleri mutlaka sofranızda bulundurmaya özen gösterin! Etkileri sizi gerçekten şaşırtabilir.

Koronavirüsün akciğerden sonra kalbe de büyük zararları olduğu söyleniyor. Peki kalbimizi korumak için hangi yiyeceklerden yararlanmalıyız.

Öncelikle stresten uzak durmalı ve fiziksel olarak mutlaka hareket içerisinde olmalıyız. Günde en az yarım saat yürümeliyiz. Soframızı ise bu listedeki yiyeceklerle donatmalıyız! İşte herkesin bilmesi gereken o kalp dostu yiyecekler

Yağlı balıklar
Somon, ton, sardalya ve alabalık gibi omega-3 yağ asitlerinden zengin yağlı balıklar kalp sağlığınıza destek verir. Balıklardaki omega-3 yağ asitleri düzensiz kalp atımlarını ve damarlarda tıkanıklığa neden olan plak oluşumunu engeller.

Yağlı Tohumlar
Badem, ceviz ve fındık gibi yağlı tohumlar lif ve içerdikleri sağlıklı yağ asitleri ile kalp sağlığınızı korurlar. Bu ürünlerin tuzsuz olanlarını tercih etmelisiniz.

Üzümsü Meyveler
Yaban mersini, ahududu, böğürtlen ve çilek gibi meyveler içerdikleri lif ve biyoaktif bileşikler sayesinde kalp dostudurlar. Bu meyvelere renk veren bileşikler kan basıncını dengeler ve damar sağlığını korurlar.

Keten Tohumu:
İçerdiği omega-3 yağ asitleri, lif ve biyoaktif bileşikler ile kalp sağlığının korunmasını sağlar. Ezilmiş şekilde kullanılması gerekir.

Yulaf Ezmesi
İçerdiği çözünür lif sayesinde yiyeceklerdeki kolesterolün bir kısmının dışkı ile atılmasını sağlar, kolesterol düzeyini azaltır ve tokluk sağlar.

Kuru Baklagiller
Kuru fasulye, barbunya, nohut ve yeşil mercimek gibi bakliyatlar lif ve B grubu vitaminleri açısından zengindirler ve kalp sağlığını korurlar. Kuru baklagiller kan şekerinin de dengelenmesini sağlar.

Turuncu ve Kırmızı Sebzeler
Havuç, tatlı patates, kırmızı biber ve kış kabağı kalp sağlığını koruyan beta karoten, lif ve C vitamini açısından zengindir. Patates iyi bir potasyum kaynağıdır ve kan basıncının dengelenmesini sağlar.

Yeşil Yapraklı Sebzeler
Bitter Çikolata
Turunçgiller ve Tropik Meyveler
Domates
Zeytinyağı
Yeşil Çay
Kahve
Avokado

Önceki ve Sonraki Haberler